تصویب ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در کمسیون عمران مجلس

تصویب ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در کمسیون عمران مجلس

احمد محرم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: اگر می‌خواهیم اساس مملکت پیشرفت کند باید آموزش پرورش پیشرفت کند، بعد از ۱۲ سال طرح رتبه بندی معلمان نهایی و تصویب شد که بنده نیز پیگیر این موضوع بودم.

محرم زاده گفت: در دولت قبلی تلاش بر امضای سند ۲۰۳۰ بود که مغایر با خواسته‌های مقام معظم رهبری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور بود که با درایت مقام معظم رهبری سند ۲۰۳۰ کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بنده در کمسیون عمران با تمام توان پیگیر مسائل مربوط به حوزه آموزش و پرورش هستم که در این کمسیون مبلغ ۵,۰۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس تصویب کردیم که انتظار می‌رود از این مبلغ اعتبار ویژه ای در منطقه ما در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات اولیه درخصوص سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اهر صورت گرفته عنوان کرد: در آینده نزدیک یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اهر خواهد آمد که یقین داریم این سفر برای منطقه مفید خواهد بود.

محرم زاده با اشاره به اینکه کرونا باعث شد تا عقب ماندگی تحصیلی در دانش آموزان رخ دهد خواستار شد: انتظار دارم مدیریت و فرهنگیان برای جبران این موضوع اهتمام ویژه ای ورزند و همچنین برای چاقی مفرط دانش آموزان باید برنامه ریزی صورت پذیرد و در حوزه تربیت بدنی مدارس فعالیت شأن را افزایش دهند.

نماینده مردم اهر در مجلس عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱ میلیارد اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های مدارس اهر و هریس جذب کرده‌ایم ۷ میلیارد برای اهر و ۴ میلیارد برای هریس و می‌خواهم تا از این فرصت به نحو احسنت استفاده شود و به دانش آموزان حرفه آموزش داده شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان اهر با ۴۶۰۰۰ تحصیلکرده از نظر جایگاه علمی در ردیف بالایی قرار دارد و همانگونه که آذربایجان سر ایران است، ارسباران هم قلب آذربایجان است و از این خطه چهره‌های برجسته علمی در جای جای دنیا در فعالیت هستند.

نماینده مردم از مدیریت آموزش و پرورش اهر خواست در خصوص فرهنگیانی که در شرف بازنشستگی قرار دارد در سال‌های آخر خدمتشان به صورت عوامل اجرایی بکار گیری شوند تا از خدمات حقوق بازنشستگی مناسبی بهره مند شوند و همچنین در ساماندهی معلمان عدالت را رعایت کنید.

منبع : مهر