تفاوت‌های عجیب لیگ یک با لیگ برتر/ جابجایی امتیاز تیم‌ها مجاز است

تفاوت‌های عجیب لیگ یک با لیگ برتر/ جابجایی امتیاز تیم‌ها مجاز است

خبرورزشی –

در حالی که بازی در چمن مصنوعی برای تیم‌های لیگ برتری ممنوع شده است تیم های دسته اولی منعی برای بازی در چمن ندارند. هم چنین حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های لیگ برتری آزاد است اما در تیم‌های دسته اولی نه! از سویی تیم‌های لیگ برتری حق ندارند امتیاز خود را از شهری به شهر دیگر منتقل کنند اما در دسته اول تیم‌ها به راحتی می توانند امتیاز خود را واگذار کنند!

نمونه اش مصاحبه فریبرز محمود زاده مسئول برگزاری بازی‌های دسته اول در خصوص جابجایی امتیازها در لیگ یک است که می‌گوید: «در لیگ یک محدودیت‌های انتقال امتیاز را مثل لیگ برتر نداریم و اگر باشگاهی می‌خواهد امتیازش را انتقال بدهد، باید پس از انجام تاییدیه‌های لازم از مبادی ذی ربط این کار را انجام بدهد. در مورد بادران تهران هم باید بگویم تا این لحظه هیچ مکاتبه رسمی نه از سوی تیم بادران و نه از استان قزوین به سازمان لیگ ارسال نشده و تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم بادران تهران از نظر سازمان لیگ همچنان در لیگ یک حضور دارد.»

قرار است فصل جدید بازی‌های دسته اول از ۱۹ مهر با حضور ۱۸ تیم آغاز شود. تیم‌ها برای اینکه حضور خود را در فصل جدید بازی‌ها قطعی کنند تا ۱۰ مهر باید دست کم نام ۱۴ بازیکن خود را در سازمان لیگ ثبت کنند در غیر این صورت از حضور آنها در فصل جدید بازی‌ها خودداری خواهد شد.

شهرداری همدان، مس شهر بابک و ویستا توربین سه تیم تازه وارد از لیگ ۲ به لیگ یک هستند.