تلاش امیدهای کاراته ایران برای کسب ۵ مدال طلا

تلاش امیدهای کاراته ایران برای کسب ۵ مدال طلا

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است. در آغاز روز سوم این رقابت ها، آتوسا گلشاد، مبینا حیدری، آیدا خوشبختی، محسن صفر نژاد و علیرضا حیدری در کومیته انفرادی رده امید راهی فینال شدند. ضمن اینکه زهرا بنیانی، مرتضی کریمی، محمدرضا سواری، هادی کیانی و امیر اسلامی نیز راهی دیدار رده بندی شدند. مسابقات فینال و رده بندی تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.

در کومیته دختران رده سنی زیر ۲۱ سال و در وزن ۵۵- کیلوگرم زهرا بنیانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر یک «آمانگول دویسنبال» از قزاقستان را شکست داد. بنیانی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب تام هوآنگ از ویتنام شد و برای کسب نشان برنز راهی دیدار رده بندی شد. مبینا حیدری در وزن ۶۸- کیلوگرم، با نتایج مشابه ۸ بر صفر مقابل «هالا القدی» از فلسطین و «لاورا علیکول» از قزاقستان راهی فینال شد. همچنین آتوسا گلشاد نژاد در وزن ۶۱- کیلوگرم با پیروزی برابر «پمون میسو» از فیلیپین و «وود چومی» از هنگ کنگ به دیدار نهایی صعود کرد. در وزن ۶۸+ کیلوگرم، آیدا خوشبختی بازی نخست خود را با نتیجه ۸ بر صفر مقابل «سامیک جویتا» از اندونزی پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

در همین رده سنی و در بخش پسران مرتضی کریمی پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل «یوسف الصراف» از کویت با قانون سنشو (امتیاز نخست) پیروز شد. کریمی در بازی دوم هم موفق شد با برتری ۴ بر ۲ «پیلای سیوانسان» از مالزی رو از پیش رو بردارد اما در بازی سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب «پان چنگ هو» از هنگ کنگ شد و به دیدار رده بندی رفت. در وزن ۵۵ -کیلوگرم محمدرضا سواری در بازی نخست، «نوربلوت آدیلبک» از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد. سواری در بازی دوم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب «تام ژولامان بیگابیل» از قزاقستان شد و برای نشان برنز در دیدار رده بندی حاضر خواهد شد.

در وزن ۶۷- کیلوگرم، هادی کیانی در بازی نخست «محمود دایفلاح» از فلسطین را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و در مسابقه دوم با نتیجه ۲ بر صفر مقابل «محمد عبدالعزیز» از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. امیر اسلامی در وزن ۸۴- کیلوگرم در بازی نخست با نتیجه ۲ بر یک مغلوب «کملبک کابلانبک» از قزاقستان شد و راهی دیدار رده بندی شد. در وزن ۷۵- کیلوگرم علیرضا حیدری در بازی نخست با برتری ۲ بر یک «اسد بک فوتو» از ازبکستان را شکست داد و در ادامه ۶ بر صفر «چنگ تانگ یو» از چین تایپه را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. علیرضا صفرنژاد هم در وزن ۸۴+ کیلوگرم، پس از برتری ۷ بر صفر مقابل «دنیشروی آروسوران» از مالزی راهی مسابقه پایانی شد.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

منبع : مهر