تلاش برای آزادسازی منابع مالی افغانستان در مذاکرات با آمریکا

تلاش برای آزادسازی منابع مالی افغانستان در مذاکرات با آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان اعلام کرد که در مذاکرات آتی این گروه با آمریکا تلاش خواهد شد تا دارایی های مسدود شده افغانستان آزاد شود.

مجاهد با اشاره به دیدار مذکور گفته است که مقامات طالبان در چارچوب توافقات دوحه هر از گاهی با نمایندگان آمریکا دیدار می کنند که این دیدارها می‌تواند مفید واقع شود.

وی افزود که با ادامه این دیدارها تعهدات یادآوری شده و نگرانی‌ها از بین می‌رود و «تلاش می شود که پول‌های مسدود شده مردم افغانستان آزاد شود».

سخنگوی طالبان همچنین گفت که این دیدارها می‌تواند باعث «ایجاد روابط دیپلماتیک میان دو طرف شود که به نفع هر دو طرف است».

پیشتر و در همین رابطه، وزارت خارجه افغانستان تائید کرد که دور جدید مذاکرات میان طالبان و آمریکا، هفته آینده به میزبانی قطر آغاز خواهد شد.

این در حالی است که روز سه شنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که «توماس وست» نماینده ویژه واشنگتن در امور افغانستان، برای گفتگوهایی که دو هفته به طول خواهد انجامید، راهی قطر می شود.

مذاکرات یادشده در حالی برگزار می شود که طالبان خواستار آزادی ۱۰ میلیارد دلار از دارایی های افغانستان است که در بانک های آمریکا بلوکه شده اند.

با ورود به فصل سرما، نهادهای بین المللی درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده اند حال آنکه گفته می شود در مواجهه با بحران نقدینگی، نظام بانکی این کشور هم تا فروپاشی، بیش از چند ماه فاصله ندارد.

منبع : مهر