توافق صادرات نفت ایران به ازبکستان در پی سفر رئیس جمهور به تاشکند

توافق صادرات نفت ایران به ازبکستان در پی سفر رئیس جمهور به تاشکند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، احمد اسد زاده در گفتگو با رسانه ملی افزود: در سفر اخیر که با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت انجام شد و سفر قبلی که ما با یک هیئتی از وزارت نفت و برخی شرک‌های خصوصی نفتی گاز و پتروشیمی با ازبکستان داشتیم در مجموع پنج تفاهم نامه با ازبکستان امضا و یک نقشه راه کلی برای همکاری‌ها با این کشور تنظیم شد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه‌های ازبکستان با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند گفت: کشور ازبکستان دارای دو پالایشگاه عمده نفتی است که این پالایشگاه‌ها ۲۳۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی دارند.

اسدزاده ادامه داد: در مذاکرات اخیری که با ازبکستان داشتیم مقرر شد برای احیا و بازسازی این پالایشگاه‌ها، نفت ایران به پالایشگاه‌های این کشور صادر شود.

وی در خصوص زمان اجرای تفاهمات گفت: در جلسه رؤسای جمهور مقرر شد در هفته آینده‌ای که نمایشگاه ایران پلاست در کشورمان برگزاری می‌شود هیئتی از ازبکستان به ایران سفر کنند و در قالب ۴ کارگروه، این موضوعات با جزئیات بیشتری دنبال شود کارگروه بالادستی و پایین دستی، نیروی انسانی و کارگروه تجارت این چهار کار گروه عمده‌ای است که مقرر شد از هفته آینده هیئت ازبکستانی بیایند و فرآیند پیگیری این توافقات را دنبال کنیم.

منبع : مهر