توسعه آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی در سال جدید شدت می‌گیرد

توسعه آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی در سال جدید شدت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود منصور در گفتگویی در رابطه با برنامه سازمان جنگل‌ها در سال جدید اظهار کرد: در سال جدید محورهای چهارگانه فعالیت سازمان منابع طبیعی را ادامه خواهیم داد و با قدرت بیشتر به پیش می‌رویم.

وی افزود: در سال جدید اشکالات رفع تداخل اراضی را برطرف خواهیم کرد و درصد اندکی که از حدنگاری مانده را به اتمام خواهیم رساند.

منصور در رابطه با توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در سال جدید خاطرنشان کرد: با توجه به این که آبخیزداری در تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین و جلوگیری از خسارت سیلاب‌ها موثر است، در سال جدید فعالیت‌های آبخیزداری را با رعایت اصول فنی توسعه خواهیم داد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به فعالیت‌های بیابان‌زدایی تصریح کرد: بخشی از کشور با پدیده بیابانی شدن همراه با ریزگرد با منشاء خارجی مواجه است و مقابله با بیابان‌زایی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در بودجه برای مناطقی که باید به وسیله خاک‌پوش‌ها تثبیت شوند، همچنین عملیات بادشکن، بذرپاشی و مدیریت روان‌آب‌ها ردیف اعتباری در نظر گرفته شود تا بتوانیم عرصه‌های بیشتری را در کشور تثبیت کنیم تا مردم رنج کمتری از هجوم ریزگردها با منشاء داخلی داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های سازمان منابع طبیعی تقویت مشارکت مردمی در تمام ابعاد فعالیت‌های سازمان اعم از آبخیزداری، توسعه مرتع، توسعه گیاهان دارویی و زراعت چوب و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی افزود: در سال جدید نیروی انسانی و امکانات سازمان را برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تقویت می‌کنیم تا در حوزه مبارزه با تخلفات بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

منصور با بیان این که حفاظت از جنگل‌ها باید بیش‌ از پیش مورد توجه قرار گیرد، ابراز امیدواری کرد: در سال جدید سند زاگرس توسط هیات دولت نهایی و ابلاغ شود، پویش همگانی ایران سرسبز ایران قوی با مشارکت مردم ادامه پیدا کند و بدین ترتیب رتبه کشور بین کشورهای دارای جنگل بالا برود.

منبع : مهر