تکواندوکاران ایران مشکل روادید ندارند/دوست نداشتم باکو میزبان شود

تکواندوکاران ایران مشکل روادید ندارند/دوست نداشتم باکو میزبان شود

رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با همان شرایط قبل در حال تمرین هستیم. همین موضوع باعث شد که علاقه‌ای نداشته باشم تا مسابقات جهانی در باکو برگزار شود چرا که توقع از ما بالاست، در حالی که شرایط لازم را بر اساس انتظاراتی که از تیم می‌رود، نداریم.

وی افزود: تیم ما در حال جوانگرایی است، چهار نفر از قهرمانان جهان و المپیک از تیم جدا شده‌اند و تکواندوکاران جدیدی را از تیم نوجوانان جذب کردیم. نفرات جدید باید آماده حضور در رقابتهای جهانی شوند و ما هم زمان کافی در اختیار نداشتیم. بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، نزدیک به ۹ ماه تکواندوکاران در حال تمرین اردویی هستند. بعد از آن چند تورنمنت برون مرزی رفتیم که فشار تمرینی و مسابقات آسیب دیدگی برخی نفرات که روی مدال آنها حساب باز کرده بودیم، را در پی داشت.

مهماندوست ادامه داد: آسیب دیدگی نفرات از یک سو و جوان شدن تیم و بی تجربگی تکواندوکاران از سوی دیگر باعث شده تا برای رقابت‌هایی پیش رو مشکل داشته باشیم. تمام تلاش خود را می‌کنیم، ولی به دلایلی که ذکر شد، بعید می‌دانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

این مربی ایرانی در خصوص آمادگی باکو برای میزبانی از مسابقات جهانی گفت: خیلی به جزئیات مسابقات جهانی که میزبان هستیم، ورود نمی‌کنیم. مسابقات در سالنی که میزبان بازی‌های اروپایی بود، برگزار خواهد شد. فعلاً که تغییری را به چشم ندیده‌ام. در واقع هیچ حس تغییر تأثیرگذاری در تیم خود ندیدم. البته نزدیک به ۴۰ روز تا شروع مسابقات فاصله داریم و تیم برگزاری به همراه نفرات گروه‌های اعزامی از سوی فدراسیون جهانی در حال کار و تلاش هستند تا مسابقات به بهترین شکل برگزار شود.

مهماندوست در پایان در خصوص احتمال بروز برخی مشکلات برای تیم ایران جهت اخذ روادید گفت: مشکلی برای صدور روادید پیش نخواهد آمد. سفارت ایران در باکو فعالیت دارد و تا کنون مشکلی پیش نیامده و امور مربوط به طرفین دار حال پیگیری است. ان شاءالله شاهد حضور تیم ملی ایران در این رقابتها خواهیم بود.