ثبت اتفاقی تاریخی در فینال جام جهانی در نتیجه تعویض اجباری‌ رابیو

ثبت اتفاقی تاریخی در فینال جام جهانی در نتیجه تعویض اجباری‌ رابیو

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آدرین رابیو هافبک تیم ملی فرانسه شب گذشته (یکشنبه) باعث رخ دادن اتفاقی تاریخی شد البته نه به سبب نایب قهرمانی تیمش پس از شکست مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر.

هافبک تیم فوتبال یوونتوس که در دقایق پایانی بازی مجبور به ترک میدان شد، با خروج اجباری‌اش باعث رخ دادن اتفاقی شد که پیش از این نظیر آن در تاریخ جام‌های جهانی بی‌سابقه بود.

مطابق قوانین جدید فیفا، در بازی‌های رسمی تیم‌هایی که تعداد تعویض‌هایشان به سقف مجاز یعنی پنج مورد (در وقت‌های معمول) یا 6 مورد (در صورت کشیدن شدن بازی به وقت‌های اضافه) رسیده باشد، تنها در یک صورت می‌‌توانند یک تعویض دیگر هم انجام دهند و آن زمانی است که یکی از بازیکنان آنها به دلیل وارد شدن ضربه به سر قادر به ادامه بازی نباشند.

این اتفاق در بازی فینال جام جهانی برای فرانسوی‌‌ها رخ داد و آدرین رابیو که از ناحیه سر آسیب دیده بود در وقت اضافه اول زمین بازی را ترک کرد. این ششمین تعویض دیدیه دشان بود و به همین دلیل وقتی سرمربی خروس‌ها اکسل دیسایی را کنار زمین برد تا او را جانشین ژول کونده کند، خیلی‌ها تعجب کردند.

به این ترتیب برای اولین بار در تاریخ جام‌ جهانی، یک تیم 7 بازیکن خود را در طول یک مسابقه تعویض کرد و رابیو به اولین بازیکن در این رقابت‌ها تبدیل شد که تعویضش به حساب نیامد.

انتهای پیام/