جان باختن ۲۳۰نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان شرقی

جان باختن ۲۳۰نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان شرقی

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که با مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، قطعی برق و آب قابل‌توجهی در آذربایجان‌شرقی نداشتیم، اظهار داشت: استاندار و معاونین استاندار آذربایجان‌شرقی طی جلسات مختلف با مدیران برق و آب و فاضلاب، مصرف انرژی را به‌گونه‌ای مدیریت کردند که خوشبختانه شاهد خاموشی برق و قطعی آب نبودیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که اسناد استانی کاهش خطر حوادث و سوانح آذربایجان‌شرقی تدوین می‌شود، افزود: مخاطرات آذربایجان‌شرقی شناسایی و در قالب اسناد تدوین می‌شود تا بر اساس تهدیدات و مخاطرات، اعتبارات لازم جهت مقابله و پیشگیری از آن برای دستگاه‌ها پیش‌بینی شود.

وی بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: یک وظیفه در کاهش حوادث رانندگی بر عهده دولت بوده و آن‌هم رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌هاست و دیگری فرهنگ‌سازی در رانندگی است.

هنربر با ذکر این‌که متأسفانه ۲۳۰ نفر از هم‌وطنان طی پنج ماه گذشته بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های آذربایجان‌شرقی جان‌باخته‌اند، یادآور شد: مدیریت ترافیک و حضور اعضای ستاد خدمات سفر در ایام نوروز تأثیر داشت به‌طوری‌که که در تعطیلات نوروزی با کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان مواجه بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی از رسانه‌ها خواست تا در فرهنگ‌سازی به منظور کاهش حوادث رانندگی در جاده‌های استان همکاری تنگاتنگی داشته باشند و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها همواره در بحران‌ها و حوادث کنار ما بوده‌اند، در زمینه کاهش حوادث رانندگی نیز به همکاری بیش از پیش رسانه‌ها نیازمندیم. تا با آموزش فرهنگ رانندگی؛ شاهد کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های آذربایجان‌شرقی باشیم.

منبع : مهر