جزئیات نجات سرباز هنگ مرزی ثلاث باباجانی از سیل اعلام شد

جزئیات نجات سرباز هنگ مرزی ثلاث باباجانی از سیل اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کیاست سپهری اظهار کرد: سرباز وظیفه مهدی سنجابی در قالب اکیپ گشت پاسگاه مرزی بانی نار به منظور انسداد مرز از یگان خارج شده که به علت بارندگی شدید و لغزندگی زمین و شرایط توپوگرافی سخت منطقه به پایین رودخانه زمکان سقوط می‌کند.

وی افزود: بلافاصله اکیپ امداد و نجات هنگ مرزی ثلاث باباجانی به سرپرستی سرهنگ سلیمانی فرمانده هنگ و متشکل از کارکنان بازرسی، اطلاعات و بهداری با خودرو آمبولانس سازمانی به محل اعزام و همزمان با هلال احمر شیخ صله و کارکنان سپاه پاسداران در جهت امداد رسانی نیز تماس برقرار شد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شیب بسیار زیاد محل حادثه و عدم امکان امداد هوایی می‌بایست فرد مصدوم از رودخانه عبور داده می‌شد که این امر نیازمند ایجاد کارگاه راپل و اتصال طناب بر فراز رودخانه داشت و در این راستا سرگرد امیر رهبر یکی از تکاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایثارگری فراوان به این امر اقدام کرد که با توجّه به خروشان بودن رودخانه موفق به این امر نشد.

سپهری ادامه داد: سپس سرگرد حسین پیری زرینی جانشین بازرسی هنگ با رشادت فراوان و در اقدامی فداکارانه از رودخانه خروشان زمکان عبور و سپس اقدام به طراحی و ایجاد کارگاه راپل جهت انتقال فرد آسیب دیده کرد.

وی گفت: با رشادت و ایثارگری سرگرد حسین پیری زرینی جانشین بازرسی هنگ سرباز حادثه دیده نجات پیدا کرد و در ادامه با انتقال به بیمارستان شهدا شهرستان سرپل ذهاب اقدامات درمانی لازم برای وی به عمل آمد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با تقدیر از رشادت سرگرد حسین پیری زرینی و همه کسانی که در این عملیات باعث نجات و امدادرسانی به سرباز مرزبانی شدند، بیان کرد: روحیه ایثار و از خودگذشتگی همواره در بین نیروهای مسلح ایران اسلامی وجود داشته و در برهه‌های مختلف زمانی شاهد اینچنین اقداماتی بوده‌ایم.

منبع : مهر