جزئیات پیدا شدن کودک ۱۰ ساله/ بازداشت دو آدم ربا + فیلم

جزئیات پیدا شدن کودک ۱۰ ساله/ بازداشت دو آدم ربا + فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: در حدود ۱۰ روز قبل مأموران پلیس از وقوع یک فقره ربایش کودک در منطقه دولت آباد با خبر شدند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها حکایت از آن داشت که هنگامی که فرزند یکی از شهروندان در حال عزیمت به مدرسه بوده در راه توسط آدم ربایان ربوده می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: همکاران ما در پلیس آگاهی بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه در قالب تیم‌های ویژه عملیاتی پلیس آگاهی پایتخت کار خود را آغاز کردند.

رحیمی با بیان اینکه پیدا کردن این کودک بسیار پیچیده بود، گفت: آدم ربایان بعد از ربودن کودک به استان قم نقل مکان می‌کنند و کودک را در یک مخفیگاه نگهداری کرده و از خانواده درخواست پول می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه آدم ربایان در ابتدا مبلغ ۱۰ میلیارد پول نقد طلب کردند، افزود: در ادامه این افراد خواستند این ۱۰ میلیارد تومان به صورت رمز ارز برایشان ارسال شود.

رحیمی گفت: با آموزش‌هایی که مأموران پلیس آگاهی به خانواده این کودک یاد دادند تلاش کردیم سرنخ‌هایی در این پرونده پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در یک عملیات ۱۰ روزه تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی نتیجه داد و کودک که مجتبی نام داشت را در محل مشخص شده پیدا کردند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه مأموران با استفاده از راه‌های کشف علمی جرم نقطه و محل آدم ربایان را پیدا کردند، گفت: در یک عملیات که توسط ۴ تیم عملیاتی ویژه به مرحله اجرا درآمد به محل گروگان گیران یورش برده شد و دو گروگان گیر دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه مجتبی ۱۰ ساله در همان محل سالم و سلامت پیدا شد، گفت: این اقدام از آن جهت ویژه به حساب می‌آید که پلیس هیچ‌گونه سرنخی از آدم ربایان نداشت.

منبع : مهر