حاشیه سازان تیم ملی تکواندو درکی از ورزش قهرمانی ندارند

حاشیه سازان تیم ملی تکواندو درکی از ورزش قهرمانی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو امروز شنبه با حضور در یک نشست خبری ضمن تشریح عملکرد و برنامه‌های این فدراسیون به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ساعی در ابتدا گفت: مسابقات جهانی بزرگترین رویداد ما محسوب می‌شود. مسیر طولانی را پشت سر گذاشتیم و ۳٨ ساعت در راه بودیم.

وی افزود: ۵ روز زودتر تیم را اعزام کردیم، هرچند داخل کشور برای ما حاشیه ایجاد کردند. اینها درکی از ورزش حرفه‌ای ندارند. برای این مسافت طولانی تیم باید چند روز زودتر اعزام می‌شد. بحث اختلاف ساعت و ارتفاع مکزیک هم بود.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به جوانگرایی تیم ملی و انتقاد از کسانی که آنها را غیر کارشناس نامید، گفت: جوانان ما انتخابی در شرکت کردند و باتجربه‌ها را شکست دادند. روش انتخاب تیم مقانلو این بوده که در مسابقات انتخابی شرکت کرده‌اند. وقتی به انتخابی اعتقاد دارید باید فراز و نشیب آن‌را پذیرفت. خوشحالم فدراسیون ریسک کرد. نسبت به گذشته سه پله هم در بخش مردان بالا آمدیم. با چند نوجوان این روند رو به جلویی است.

ساعی افزود: به نوجوان ۱۷ ساله‌ای که قهرمان جهان را شکست می‌دهد افتخار می‌کنم. حتی رئیس فدراسیون جهانی هم از سن ورزشکاران ما تعجب کرد و خوشحال بود. همه فدراسیون‌ها به ما تبریک می‌گفتند. خدا را شکر فدراسیون تکواندو توسط قهرمانان جهان اداره می‌شود.

وی امضای قرارداد با شرکت کوکی وان را دستاورد بزرگی دانست و تاکید کرد: اولین کشوری هستیم که این قرارداد را با کوکی وان می‌بندیم. خیلی از کشورها باورشان نمی‌شد. با این اتفاق از خارج شدن ارز از ایران جلوگیری می‌شود. یک کلاس داوری هم برگزار کردیم و دوره‌های آموزشی مدرسی را هم تا دان ۷ خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره وضعیت کادر فنی گفت: خودم کنار تیم بودم. از عملکرد کادر فنی راضی بودم. چهارشنبه جلسه کمیته فنی داریم. مقانلو گزارش می‌دهد. سپس کمیته فنی درباره کادر فنی تصمیم می‌گیرد.

ساعی در واکنش به لزوم ثبات کادر فنی تا المپیک گفت: کمیته فنی همه بچه های فنی هستند و حرفبرای گفتن دارند. آنها خودشان قهرمان جهان هستند. شاید نکاتی به کادر تذکر داده شود. هر اتفاقی رخ بدهد به سود تکواندو است. من خودم یک رای دارم و آن را آخر می دهم تا روی کسی تاثیر نگذارد.

ادامه دارد…