حضور ۱۷ تیم در سوپر لیگ کاراته/ تغییر در شیوه برگزاری مسابقات

حضور ۱۷ تیم در سوپر لیگ کاراته/ تغییر در شیوه برگزاری مسابقات

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه سازمان لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته با نمایندگان تیم‌های حاضر در سوپر لیگ باشگاه‌های کشور عصر روز گذشته به ریاست وحید مؤمنی دبیر فدراسیون برگزار شد. در این جلسه تعداد تیم‌های حاضر در بخش آقایان ۷ و در بخش بانوان ۹ تیم اعلام شد تا لیگ‌های کاراته در سال ۱۴۰۱ با حضور ۱۶ تیم در مجموع برگزار شود.

در حالی که سالهای گذشته مسابقات لیگ در دو گروه برگزار می‌شد، ولی با عدم استقبال تیم‌ها از لیگ کاراته که دلایل مختلفی دارد، سازمان لیگ تصمیم به برگزاری مسابقات در یک گروه و به صورت دوره‌ای گرفته است. بر همین اساس مسابقات در مجموع طی شش هفته برگزار خواهد شد که در دو هفته تیم‌ها سه بازی و چهار هفته تیم دو بازی انجام خواهند داد. ضمن اینکه سالن افراسیابی برای برگزاری این رقابتها انتخاب شده است.

طبق اعلام سازمان لیگ این مسابقات ۱۶ آبان ماه در بخش مردان آغاز می‌شود و ۱۷ آبان ماه نیز مسابقات بخش بانوان برگزار می‌شود. با توجه به حضور تیم‌های ملی در رقابتهای بین المللی روسیه و پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا، هفته دوم مسابقات با یک وقفه نزدیک به ۵۰ روزه، ۷ و ۸ دی ماه انجام خواهد شد. پس از آن مسابقات طبق برنامه هر دو هفته یک‌بار برگزار شده و هفته اول اسفندماه نیز به پایان خواهد رسید.

بر همین اساس در بخش بانوان تیم‌های دانشگاه آزاد، صنعت مس رفسنجان،. چادر ملو، هیأت کاراته بهارستان نیک نژاد، عزیزی، رزمایش، ستارگان پایتخت و هیأت کاراته کردستان و در بخش مردان هفت تیم دانشگاه آزاد، پاس فراجا، بیمه تعاون، رعد پدافند هوایی ارتش، آوای رزم، کان ذن ریو عقاب به رقابت خواهند پرداخت.

منبع : مهر