حضور ۳ ساله مربی بسکتبال روسیه در ایران

حضور ۳ ساله مربی بسکتبال روسیه در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، رامین طباطبایی ظهر دو شنبه در نشست انتخاباتی هیأت بسکتبال خراسان شمالی اظهار کرد: بسکتبال ایران در آسیا جزو سه تیم برتر آسیا است و طی سالیان اخیر فعالیت‌های مختلفی انجام‌شده تا این به عنوان دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون بستکبال ادامه داد: بسکتبال آسیا در دنیا محلی از اعراب ندارد و در جام جهانی و المپیک این مهم مشخص شد.

وی افزود: سطح بسکتبال در آسیا و آفریقا از کشورهای اروپا و آمریکا پایین‌تر است و هنوز به بسکتبال مدرن نرسیده‌اند.

طباطبایی میزبانی رقابت‌های بسکتبال در آسیا را تلاشی برای مدرن سازی این رشته ورزشی دانست و گفت: میزبانی‌های رقابت‌های بسکتبال در آسیا برای رشد این رشته ورزشی است.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تأکید بر لزوم مدرن سازی بسکتبال کشور گفت: مدرن سازی و استعدادیابی اقدامات اصلی در این مسیر هستند.

وی افزود: مشکل فعلی و اصلی بسکتبال مهارت‌های فردی بازیکنان است که باید ابتدا این مهارت‌ها ارتقا داده شود و سپس بر روی تاکتیک‌ها کار صورت گیرد.

طباطبایی از حضور مربی بسکتبال روسیه در ایران خبر داد و گفت: حضور ۳ ساله این مربی در ایران از ماه‌های آینده آغاز می‌شود و هدف اصلی این کار تغییر نگرش مربیان و بازیکنان است.

وی در انتها به برگزاری کلینیک‌های کوتاه‌مدت برای مربیان استان‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این دوره‌های آموزشی با حضور مربی روسیه، خراسان شمالی می‌تواند برای حضور در لیگ یک یا دو بسکتبال کشور در بخش آقایان و بانوان به‌صورت رایگان تیم معرفی کند.

منبع : مهر