حمایت خوب ولی نه قاطع چینی‌ها از فیلم سوم «محافظان کهکشان»

حمایت خوب ولی نه قاطع چینی‌ها از فیلم سوم «محافظان کهکشان»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، سومین فیلم از «محافظان کهکشان» که سی‌ودومین فیلم از دنیای سینمایی مارول است در اولین آخر هفته افتتاحیه‌اش در چین نشان داد این کشور پس از کاهش معامله با هالیوود در سال ۲۰۲۲ اکنون آماده بازگشت به مراودات عادی‌تر است.
این فیلم که از چند هفته پیش از اکران در چین کمپین بازاریابی محکمی را راه‌اندازی کرده بود، هم‌زمان با اکران در آمریکا و دیگر مناطق بین‌المللی در چین هم روی پرده‌ها رفت و اولین آخر هفته موفق یک فیلم هالیوودی در سال ۲۰۲۳ را به نام خود کرد. این دومین افتتاحیه بزرگ پس از «آواتار: راه آب» در ۱۶ ماه اخیر است.
فروش «محافظان کهکشان» سوم در پرده‌های آیمکس هم ۵.۶ میلیون دلار یا ۱۹ درصد از کل آمار فروش چین در این زمینه بوده است. در عین حال تاکنون چندین فیلم چینی در روزهای تعطیلات افتتاحیه‌هایی بزرگتر از این در سال ۲۰۲۳ داشته‌اند و ۲ انیمیشن ژاپنی یعنی «سوزومی» و «اولین اسلم دانک» هم در روزهای غیرتعطیلات خیلی خوب ظاهر شده‌بودند.
پیش‌بینی شده که این فیلم در نهایت کار خود را با فروش ۷۴ میلیون دلاری در چین به پایان ببرد که در مقایسه با فروش ۸۶.۳ میلیون دلار اولین فیلم «محافظان» در سال ۲۰۱۴ و فروش ۱۰۱ میلیون دلاری فیلم دوم در سال ۲۰۱۷ پایین‌تر است.
آمار فروش گیشه‌های چین پیش‌بینی می‌شود امسال به ۲.۹۱ میلیارد دلار برسد که ۳۶ درصد بهتر از سال ۲۰۲۲ است ولی هنوز ۲۰ درصد با سال ۲۰۱۹ فاصله دارد.
«محافظان کهکشان‌» سوم در اولین آخر هفته اکرانش تاکنون ۱۶۸ میلیون دلار در بازارهای خارج از آمریکا فروش کرده و با محاسبه فروش ۱۱۴ میلیون دلاری در آمریکا در مجموع ۲۸۲ میلیون دلار به دست آورده است. به این ترتیب این فیلم موفق نشد «برادران سوپر ماریو» را کنار بزند که کارش را با فروش ۱۴۶ میلیون دلاری در آمریکا شروع کرده بود و در نتیجه دومین افتتاحیه پرفروش سال را به نام خود کرد.
پس از چین، بریتانیا با فروش ۱۴.۷ میلیون دلار، کره با فروش ۱۳.۶ میلیون دلار، مکزیک با فروش ۱۳ میلیون دلار و فرانسه با فروش ۸.۲ میلیون دلار بیشترین اقبال را از این فیلم به عمل آوردند.
فیلم اصلی «نگهبانان کهکشان» در سال ۲۰۱۴ با ۴۳۹ میلیون دلار در سطح بین‌المللی و ۷۷۳ میلیون دلار در سطح جهانی به اکران خود پایان داد، در حالی که فیلم دوم در سطح بین‌المللی ۴۷۳ میلیون دلار فروخت و در مجموع با فروش ۸۶۳ میلیون دلاری در سطح جهان به کار خود خاتمه داد.
این فیلم با بازی کریس پرت، زویی سالدانا، ویلیام پولتر، کارن گیلان ووین دیزل به کارگردانی جیمز گان و برمبنای کمیک‌های مارول ساخته شده است.