دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند ایجاد شود

دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند ایجاد شود

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صبح امروز دوشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری) با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیداری داشتم و همه مشکلات شهر آبادان در این سه حوزه را با او مطرح کردم.

وی افزود: حضور شرکت تعاونی حامیان در آبادان به منظور خرید تضمینی تولیدات صنایع دستی هنرمندان، برگزاری حداقل ۲۵ دوره آموزشی به صورت رایگان همراه با صدور گواهینامه، تجهیز اداره میراث آبادان، اعطای تسهیلات ویژه برای اجرای طرح خانه مسافر، ایجاد پایانه صادرات صنایع دستی و مساعدت برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی فضای موزه و احیای فضای محیطی بخشی از پیگیری‌هایی بود که در نشست با وزیر میراث فرهنگی صورت گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: توسعه و احیای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان و خرمشهر در گروی تشکیل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند است که این موضوع نیز از دیگر موارد مطرح شده با وزیر میراث فرهنگی بود.

مولوی با اشاره به ظرفیت توریسم سلامت در شهرهای آبادان و خرمشهر، توضیح داد: با توجه به اینکه تعداد بالایی از گردشگران عراق در حوزه سلامت از طریق مرز بین‌المللی شلمچه وارد شهرهای آبادان و خرمشهر می‌شوند به همین دلیل از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم «دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت» تشکیل و دفتر آن در منطقه آزاد اروند باشد.

منبع : مهر