دریافت مجوز استخدام ۵۰۰ نیروی محیط‌بان در دستور کار است

دریافت مجوز استخدام ۵۰۰ نیروی محیط‌بان در دستور کار است

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفت‌وگو با خبرنگار در اصفهان اظهار داشت: سازمان محیط‌زیست سهمیه استخدام ۲۵۰ نفر محیط‌بان را در سال دارد که پس از دریافت مجوز، طرح تقسیم نیروهای جدید را هر استان با توجه به جمعیت محیط‌بانان و چارت سازمانی خود مشخص می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سهمیه استخدامی ما ابلاغ نشد، امسال درخواست کردیم و تلاش می‌کنیم که سهمیه سال گذشته و امسال را که ۵۰۰ نفر نیرو می‌شود همزمان دریافت کنیم و بتوانیم استخدام این تعداد محیط بان را با دریافت سهمیه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هم انجام دهیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین به موضوع بیمه کارکنان سازمان محیط زیست در حوزه محیط بانی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم که محیط‌بانان و خانواده‌های آنان همواره سلامت باشند و به لحاظ مباحث مالی در این‌باره نگرانی نداشته باشند با وجود این امسال شرایط بیمه درمانی این قشر نسبت به سال گذشته بهتر شده و برخی موارد از جمله هزینه‌های بیمارستانی و … برای آنان بدون سقف است.

سرهنگ محبت خانی ابراز داشت: سال‌های پیش در زمینه بیمه درمانی مشکلاتی را شاهد بودیم و برای مثال سقف تعهدات بیمه برای برخی موارد بیشتر از ۵۰ میلیون تومان نبود اما امسال خیلی از هزینه‌ها در تعهد بیمه بدون سقف شده است‌.

پیگیر اقداماتی در حوزه‌های رفاهی و اضافه کاری محیط‌بانان هستیم

وی با بیان اینکه موضوع معیشتی کارکنان سازمان محیط زیست نیز در دستور کار این سازمان است، خاطرنشان کرد: پیگیر اقداماتی در حوزه‌های رفاهی و اضافه کاری هستیم که نسبت به سال گذشته توجه بهتری به کارکنان اجرایی و ستادی سازمان محیط زیست شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اختصاص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات محیط بانان از جمله البسه و کوله پشتی، گفت: براساس برنامه زمان بندی تلاش می‌کنیم یک نوسازی و تحولی در تجهیرات انفرادی محیط بان در سه ماهه امسال ایجاد شود.

سرهنگ محبت خانی افزود: پس از تحولی که سال گذشته در حوزه یگان حفاظت سازمان شد و ۱۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت تریل به این خوزه داده شد امسال نیز همه تلاش خود را بکار گرفتیم که یک نوسازی در حوزه خودرویی یگان حفاظت سازمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه محیط بانان ما از کمبود تجهیزات خودرویی و فرسودگی آن چالش دارند و از این موضوع گله مندند، افزود: امید است بتوانیم محیط بانان را در این حوزه تقویت کنیم تا محیط بانان عزیز به بهترین نحو انجام وظیفه کنند و در پاسداری از مناطق چهارگانه سربلند باشند.

دریافت مجوز استخدام ۵۰۰ نیروی محیط‌بان در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز سه‌شنبه برای حضور در مراسم تقدیر از مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست اصفهان به این استان سفر کرد.

مراسم تقدیر از مرتضی جمشیدیان فرمانده سابق یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان عصر دیروز در سالن محیط‌بان اداره کل محیط‌زیست برگزار شد. مرتضی جمشیدیان، محیط‌بانی را از فروردین ۱۳۶۲ آغاز و در مدت ۳۹ سال در سازمان حفاظت محیط زیست خدمت کرد. وی از سال ۱۳۷۰ مسئول پارک ملی و منطقه حفاظت شده موته اصفهان شد و از سال ۱۳۹۵ تاکنون نیز فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بود. مرتضی جمشیدیان یکی از متعهدترین و دلسوزترین محیط‌بانان کشور است که در طی چهار دهه با وجود سختی‌های بسیار محیط‌بانی، از عرصه‌های طبیعی استان و کشور حفاظت کرد.

در مراسم روز سه‌شنبه سعید یوسف پور به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان معارفه شد. وی از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری بود و پس از آن به مدت سه سال معاونت طبیعی اداره کل محیط زیست اصفهان را برعهده داشت. یوسف پور از سال ۱۳۹۷ تاکنون رئیس اداره محیط زیست خمینی شهر بوده است.

منبع : مهر