دستور رئیس هلال‌احمر برای اورهال ۶ بالگرد امدادی

دستور رئیس هلال‌احمر برای اورهال ۶ بالگرد امدادی

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش مؤثر و قابل توجه ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال احمر در بحران‌ها گفت: ۶ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیاز به تعمیر و اورهال دارند که هماهنگی‌ها برای تعمیر این بالگردها انجام شده است.

کولیوند با تاکید بر اهمیت تعمیر و توسعه ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال احمر گفت: از مجموع ۲۴ هلیکوپتر جمعیت هلال احمر ۶ فروند بالگرد نیاز به تعمیر و اورهال دارند که هماهنگی‌ها برای تعمیر این بالگردها انجام شده و اعتبارات لازم تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر و قابل توجه ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال احمر در حوادث و بحران‌های چند سال گذشته در جهت افزایش نجات یافتگان و کاهش تلفات افزود: تمام تلاش خود را به کار بگیرید که هیچ بالگردی زمین‌گیر نشود تا در مواقع اضطراری و بحرانی بتوان به شایستگی امدادرسانی کرد.

بنابراین گزارش بالگردهای جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۴۸۴ ساعت پرواز برای عملیات‌های امدادرسانی از جمله طرح امدادرسانی نوروزی، سیل در استان‌های جنوب و جنوب شرقی و زلزله انجام داده‌اند که این پروازها با سانحه‌ای مواجه نشده است.

منبع : مهر