دستگیری اعضای باند بزرگ جعل وکلاهبرداری لیزینگ خودرو در غرب تهران

دستگیری اعضای باند بزرگ جعل وکلاهبرداری لیزینگ خودرو در غرب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیوان ظهیری ظهر سه شنبه با اعلام این خبر، اظهار داشت: مأموران انتظامی غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند، افرادی در قالب فروش خودروهای لیزینگی در حوزه غرب استان تهران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، که به صورت ویژه موضوع را تحت رسیدگی قرار دادند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و شیوه‌های نوین و علمی پلیس، ۱۳ متهم را در این خصوص شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، متهمان خودروهای لیزینگی را با نام افراد بی سواد به مبلغ سه میلیارد ریال به صورت اقساطی خریداری و با جعل مدارک به گونه‌ای که تمامی اقساط آن پرداخت و تسویه شده است، به قیمت ۱۰ میلیارد ریال به فروش می‌رساندند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران، بیان داشت: در بازجویی‌های پلیس، متهمان به ۸۱ مورد جعل و کلاهبرداری به مبلغ ۸۱۰ میلیارد ریال اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

ظهیری در پایان خاطرنشان کرد: علت اینگونه کلاهبرداری و جعل مدارک خودرو، لینک نبودن شرکت‌های خودرویی با مراکز تعویض پلاک بوده و به شهروندان توصیه می‌شود قبل از خرید خودرو از افراد ناشناس، از شرکت‌های خودرویی مربوطه استعلامات لازم را دریافت نمایند.

منبع : مهر