دستگیری خواستگاری که با شنیدن جواب رد ۱۰ خودرو را تخریب کرد

دستگیری خواستگاری که با شنیدن جواب رد ۱۰ خودرو را تخریب کرد

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

نظافتچی منازل نیاوران سارق از آب در آمد

سرهنگ مجید سلیمانی مقدم رئیس کلانتری ۱۲۳ نیاوران گفت: «یکی از شهروندان به کلانتری مراجعه و از سرقت اموال باارزش منزلش اعلام شکایت کرد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد مال باخته به تازگی فردی را برای نظافت منزلش به محل سکونتش دعوت کرده است و مال باخته پس از ترک نظافتچی متوجه سرقت اموال با ارزش منزلش شده است. با شناسایی هویت نظافتچی منزل، تردد وی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حین انجام تحقیقات پلیسی پرونده‌های مشابه دیگری نیز به این کلانتری ارجاع شد، گفت: در تمامی شکایت‌ها، مال باختگان مظنون مورد نظر را به عنوان نظافتچی به منزلشان معرفی کردند. با جمع آوری اطلاعات به دست آمده مأموران این کلانتری موفق شدند متهم را در حالی که قصد ورود به منزلی برای نظافت داشت، دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به کلانتری انتقال یافت.

کلانتر محله نیاوران با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهم ۱۰ گرم طلا و تجهیزات لازم برای سرقت کشفت شد، اضافه کرد: متهم به ۷ فقره سرقت مشابه معترف و اظهار داشت بعد از رهایی از زندان تحت پوشش نظافتچی به سرقت می پرداخته است.

دستگیری خواستگاری که با شنیدن جواب رد ۱۰ خودرو را تخریب کرد

دستگیری سارق انبار پایانه غرب

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر گفت: عوامل سرکلانتری پنجم در محدوده پایانه غرب در حال گشت زنی بودند که رفتار مردی نظر آنان را به خود جلب و تصمیم می‌گیرند تا موضوع را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن مأموران به این فرد، متهم بلافاصله از محل متواری و عملیات تعقیب وی آغاز می‌شود، افزود: پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوایی متهم دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از کیف همراه وی اموالی از قبیل ۵ کیلو مس، ۳ دستگاه تلفن همراه هوشمند، ۲ عدد پاور بانک و یک عدد سیم کارت کشف و متهم به همراه اموال مکشوفه به کلانتری ۲۰۹ ترمینال غرب منتقل می‌شود.

کشف اسناد و اموال هزار میلیاردی

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: پرونده‌ای با موضوع سرقت از گاو صندوق منزلی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که شاکی اظهار داشت اموالی از قبیل نیم کیلو گرم طلا ۱۸ عیار، ۱۸ سکه تمام بهار آزادی، ۲۵ میلیون ریال وجه نقد، ۲۳ فقره سند ملکی، اسناد خودرو از داخل گاو صندوق منزلش سرقت شده است.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی در پالایش اطلاعات به دست آمده به یکی از مالکان ساختمان مظنون شدند، گفت: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که این فرد قصد دریافت ۲۵۰ میلیارد ریال وام بانکی دارد. پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در منزلش دستگیر و اسناد مالکیت مال باخته از مخفیگاه وی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم به فروش اموال با ارزش مال باخته معترف شد، ادامه داد: با توجه به اموال کشف شده از این مکان، متهم به ۱۲ فقره سرقت منزل اعتراف کرد. همچنین کارشناسان ارزش ریالی اسناد و اموال کشف شده از مخفیگاه متهم را بیش از هزار میلیارد ریال بر آورد کرده اند.

خواستگاری که با شنیدن جواب رد ۱۰ دستگاه خودرو شهروندان تخریب کرد

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهر ری در تشریح این خبر بیان داشت: در پی تخریب ۱۰ دستگاه خودرو در یک محل طی ۲ روز در محدوده شهرری، با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، شناسایی و دستگیری عاملان این تخریب در دستور کار عوامل پلیس امنیت این فرماندهی و تیم عملیاتی کلانتری ۱۳۱ شهرری قرار گرفت. با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی هویت عامل اصلی تخریب‌ها و محل آن شناسایی شد.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی تیم‌های عملیاتی پلیس امنیت و کلانتری ۱۳۱ شهر ری طی عملیاتی ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت این فرماندهی انتقال دادند، متهم در تحقیقات انجام شده انگیزه خود را از تخریب خودروها واکنش به رد درخواست ازدواج از سوی خانواده ای که ساکن آن محدوده بودند اعلام کرد.

دستگیری خواستگاری که با شنیدن جواب رد ۱۰ خودرو را تخریب کرد

انهدام باند زورگیران

در آخرین خبر این بسته خبری سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی بیان داشت: ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۰ پرونده‌ای با عنوان سرقت به شیوه زورگیری برای کشف جرم و رسیدگی تخصصی از سوی مقام قضائی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. بدواً از شاکی پیرامون موضوع تحقیق اظهار داشت ساعت ۱۰ صبح ۲۹ تیر ماه در سه راه آذری با خودروی شخصی خود به همراه ۲ نفر مسافر خانم در حال تردد بودم که یک دستگاه خودروی پراید سفید مسیر بنده را مسدود و با تهدید چاقو موبایل و عابر بانکم را سرقت و متواری شدند و ۲ نفر خانمی که به عنوان مسافر سوار خودور بودند نیز از خودرو پیاده و بدون درنگ از صحنه خارج شدند.

وی تصریح کرد: پرونده به تیم مبارزه با سرقت‌های به عنف پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد و با اخذ اظهارات دقیق از شاکی سرنخ‌های متعددی از متهمان به دست آمد که با کنار هم قرار دادن آنها مشخص شد هر ۲ خانمی که به عنوان مسافر سوار خودروی شاکی شده اند با سارقان همدست بوده اند. در ادامه محرز شد سارقان با بهره گیری از این دو خانم شکات را به عنوان طعمه قرار داده و آنها را به مکان‌های خلوت کشانده و نقشه سرقت را به اجرا در می‌آورند که با هوشیاری و زکاوت کارآگاهان تمامی اعضای باند شناسایی می‌شوند.

سرهنگ عزیزخانی افزود: متهمان به نام‌های محمد، علی، عزیز، فرزانه و ناهید شناسایی و در ادامه با احصاء تصاویر و دعوت از شاکی برای شناسایی متهمان، وی اعلام داشت که این ۲ خانم همان نفراتی هستند که قبل از سرقت سوار بر خودرو شده اند و طی هماهنگی با مرجع قضائی محمد، علی و عزیز در شهر قدس دستگیر شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: با اعتراف صریح هر ۲ متهم روانه زندان شدند و اقدامات تکمیلی و تحقیقات تخصصی برای شناسایی سایر شکات و دستگیری سایر متهمان با جدیت ادامه دارد.

منبع : مهر