دلیل آلکانتارا برای جدایی‌اش از بارسلونا

دلیل آلکانتارا برای جدایی‌اش از بارسلونا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از فوتبالیست‌هایی که بسیاری از هم‌رشته‌ای‌هایش به او غبطه می‌خورند، تیاگو آلکانتارا است؛ بازیکنی با سابقه تعدادی از بهترین تیم‌های باشگاهی دنیا مانند بارسلونا، بایرن مونیخ و لیورپول که با همه آنها بهترین جام‌ها را برده است. او یکی از بازیکنان مستعدی است که دل آکادمی لاماسیا بیرون آمد و از خوش‌شانسی یا بدشانسی‌اش با سه تا از بهترین‌ هافبک‌های تاریخ بارسلونا، ژاوی هرناندس، آندرس اینیستا و سرخیو بوسکتس هم‌دوره بود که به واسطه آنها کلی جام به ویترین افتخارات باشگاه شد و البته به دلیل حضور همان‌ها فرصت چندانی برای بازی نداشت. به همین دلیل جدایی او منطقی به نظر می‌رسید.

او پس از بارسا به بایرن مونیخ رفت و با این تیم هم همه افتخاراتی که در کاتالونیا برده بود را کسب کرد. با این وجود برای او افتخاراتی که در بایرن مونیخ کسب کرد لذت دیگری داشت.

تیاگو در گفت‌و‌گو با شبکه BT Sports انگلیس، گفت: در بارسا من با کلی اسطوره بازی کردم. به همین دلیل برای اینکه به اندازه دلخواه فرصت بازی نداشتم. بعد از آن گواردیولا از بارسلونا رفت و مربی بایرن مونیخ شد. او از من پرسید که در چه حالم و من هم گفتم می‌خواهم بیشتر از این بازی کنم. بنابراین او دلیل مهمی برای رفتنم به بایرن مونیخ شد.

تیاگو افزود: رفتن به بایرن مونیخ فصلی مهمی در زندگی حرفه‌ای من و یک چالش بزرگ بود. آنها لیگ قهرمانان را برده‌ بودند (فصل 13-2012 با هدایت یوپ هاینکس) و من هم می‌خواستم همین افتخار را کسب کنم و 10 سال بعد از آنکه با بارسلونا قهرمان اروپا شدم همین کار را با بایرن مونیخ انجام دادم اما این بار به عنوان بازیکن ترکیب اصلی در فینال مقابل پاری‌سن‌ژرمن.

انتهای پیام/