دلیل انتخاب پیام حیدری برای قضاوت دربی/ من بیشترین استرس را دارم

دلیل انتخاب پیام حیدری برای قضاوت دربی/ من بیشترین استرس را دارم

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد افشاریان قبل از شروع دربی ۱۰۰ درباره انتخاب پیام حیدری به عنوان داور این مسابقه گفت: خیلی وسواس نشان دادیم و تیم دوری قوی را انتخاب کردیم. آنها در طول فصل داوری‌های خوبی داشتند و پاداش قضاوت‌هایشان را گرفتند. امیدوارم سربلند بیرون بیاییم و با آرامش خاطر از این بازی و دیگر مسابقات این هفته به خانه برگردیم.

وی درباره اینکه آیا پیام حیدری انتخاب شخص او بوده است یا کمیته داوران؟ تاکید کرد: این انتخاب کلی کمیته داوران بود حرف آخر کمیته داوران و شخص بنده این تیم داوری است که انتخاب شده‌اند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کسی که در این ورزشگاه بیشتر از همه استرس دارد من هستم. دوست دارم اتفاقات خوبی رخ بدهد تا آبروی من، جامعه داوری و تیم داوری به حراج نرود. هرجا انسان قضاوت کند اشتباه وجود دارد. در تاپ ترین لیگ‌های دنیا هم اشتباه داوری وجود دارد و VAR دارد کمک می‌کند که ما از آن محروم هستیم.

افشاریان در توضیح بیشتر دلیل انتخاب این تیم داوری برای دربی گفت: پیام حیدری در لیست فیفا، نفر دوم ما است. این بازی برنده می‌خواهد. سطح بازی می‌طلبید از داوری که جوان‌تر باشد انتخاب کنیم. شاید یکی از دلایل انتخاب پیام آمادگی جسمانی او بود. منصوریان و ابوالفضلی دو کمک داور هم در جام جهانی بوده‌اند و باتجربه هستند. سعی کردیم بی نقص به این مسابقه بیاییم. ان شاءالله ختم به خیر بشود.

وی در خصوص احتمال استفاده از VAR در فصل آینده لیگ برتر گفت: اگر جواب قانع کننده و رک بخواهید باید بگویم باید از آقای ممبینی بپرسید چون ممبینی لیدر است و کلاس‌های آموزشی را در فیفا رفته است. ما منتظر دستگاه آزمایشی هستیم تا به ایران بیاید و داوران را آموزش بدهیم. سعی فدراسیون این است که فصل بعد برسانیم. قرار است با ۲۵ داور برای آموزش استارت بزنیم اما اگر بخواهیم کل لیگ VAR داشته باشد باید ۶۰ تا ۸۰ داور آموزش ببینند.