دولت سیزدهم حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد

دولت سیزدهم حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قوچان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این‌که اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و تعیین تکلیف طرح‌های معطل مانده، اولویت نخست دولت سیزدهم است، اظهار کرد: دولت سیزدهم در تمام سفرهای استانی کلنگ آغاز ساخت هیچ طرحی را به زمین نزده است و ساماندهی طرح‌های فعلی را مد نظر و در دست پیگیری دارد.

وی با بیان این‌که اعتبار آنچه در سفر استانی مصوب می‌شود در اولین فرصت به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود، متذکر شد: مدیران باید از این موقعیت حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر این‌که مصوبات استانی وعده نیست بلکه قراری است که همه دستگاه‌ها مکلف به اجرا و هزینه کرد پول در همان حوزه مصوب هستند، خاطرنشان کرد: ماهیت وجودی سفرهای استانی، حضور میدانی و احصای مشکلات مردم است.

وی افزود: دولت سیزدهم باید به همه مطالباتی که از قبل انباشته شده نیز پاسخ بدهد اما ما در گذشته باقی نمی‌مانیم و رو به جلو حرکت می‌کنیم که در این مسیر، با درایت رهبری و سیاست‌گذاری مناسب با همه آنچه در کشور داریم به خواسته‌های مردم پاسخ خواهیم داد.

سلاجقه با بیان این‌که به‌زودی گشایش‌هایی در کشور رخ می‌دهد، گفت: رویکرد دولت خدمت‌رسانی مدبرانه و بر مبنای منطق است که روزهای درخشان و پرامیدی در کشور پیش رو داریم.

وی به منابع غنی، ظرفیت‌های سرشار قوچان در حوزه تولید مواد غذایی، کشاورزی و دام، اضافه کرد: ظرفیت‌های صنایع تبدیلی موجود در قوچان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از برخورد نادرست بانک‌ها با سرمایه‌گذاران، بیان کرد: دریچه فضای کسب و کار در این دولت گشایش یافته است

وی با بیان این‌که در مدت ۷ ماه تشکیل دولت سیزدهم، باید ۶۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه را پرداخت می‌شد، عنوان کرد: در این مدت دولت برای پرداخت حقوق کارمندان خود حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده و در پایان سال ۱۴۰۰ نیز حتی یک ریال کسری نداشت که موفقیتی بزرگ است.

منبع : مهر