دومین دوره لیگ کشوری یوگا برگزار می شود

دومین دوره لیگ کشوری یوگا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر شکری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی ضمن اعلام این خبر گفت: با افزایش میزان کم‌تحرکی در کشور به ویژه در بخش بانوان و استقبالی که علاقمندان به یوگا از نخستین دوره لیگ داشتند، تصمیم گرفتیم دومین دوره لیگ سراسری را هم برگزار کنیم.

وی با تاکید بر این که بانوان استقبال بالایی از دوره اول لیگ یوگا داشتند تصریح کرد: امیدواریم برگزاری دومین دوره با توجه بیشتر به بخش بانوان بتواند به کمتر شدن کم تحرکی و افزایش فعالیت های بدنی در این قشر کمک کند.

رئیس انجمن یوگا کشور ادامه داد: با توجه به اینکه این مسابقات در دو سطح آماتور و حرفه‌ای و نیز در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، این فرصت برای تمامی افراد جامعه مهیاست تا در این رقابت‌ها شرکت کنند.

نادر شکری ادامه داد: قطعا برگزاری این دوره از مسابقات به همگانی و فراگیر شدن ورزش همگانی در کشور کمک خواهد کرد و بخش زیادی از جامعه درگیر حضور در این مسابقات خواهند شد

وی با تاکید بر برگزاری ادامه دار این مسابقات خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی کمک می کند که سطح فنی ورزشکاران و مربیان هم افزایش پیدا کند.

رئیس انجمن یوگا افزود: در این دوره از مسابقات مرجع حرکات کالس A (حرفه ای) مطابق آخرین نسخه از فدراسیون جهانی ورزش یوگا (IYSF) ویرایش شده است و مرجع حرکات کالس B (آماتور) مطابق سال گذشته بدون تغییر می باشد، مسابقات امسال نیز همچون سال گذشته به صورت آنلاین و با بارگذاری فیلم سه دقیقه ای ورزشکاران در سامانه جامعی که فدراسیون ورزش های همگانی برای تمامی استان ها در نظر خواهد گرفت برگزار خواهد شد.

نادر شکری ادامه داد: با این تفاوت که در این دوره استان ها نقش فعالی در مسابقات داشته و مسابقات مرحله استانی را هر استان به صورت جداگانه برگزار و نفرات برتر به همراه نفرات برتر سال گذشته به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

شکری خاطرنشان کرد: تجربه موفق نخستین لیگ سراسری در سال گذشته و استقبال ۴۵۰۰ نفری از این مسابقات باعث دلگرمی انجمن و تشویق برای تلاش هرچه گسترده‌تر در این زمینه شده است.

رئیس انجمن یوگا کشور در پایان تاکید کرد: افق دید انجمن ورزش یوگا ایران جهانی شدن ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته ورزشی و درخشش در عرصه های جهانی است.