دومین نمایشگاه بین‌المللی عکس «قاب اربعین»

دومین نمایشگاه بین‌المللی عکس «قاب اربعین»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به مناسبت اربعین حسینی، ساعت ۱۱ روز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ دومین نمایشگاه بین‌المللی عکس با عنوان «قاب اربعین» در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز به کار می‌کند.

سمیه ولیان، دبیر دومین نمایشگاه بین‌المللی عکس «قاب اربعین»، گفت: اربعین شوق رسیدن به حرم است، حرمی که به ما حریم می‌دهد، عکس‌ها به گونه‌ای ثبت شد تا برای کسانی که نتوانستند در این همایش جهانی شرکت کنند، حس نزدیکی به زائران اربعین را به ارمغان آورد. وی اضافه کرد: یکپارچگی مردم از هر جنس، قوم، زبان، نژاد و حتی فرق، مذاهب و ادیان گوناگون در اربعین حسینی در هیچ جای دنیا همتا ندارد و صحنه یکتایی همه آنان را در یک قاب می‌بینیم.

ولیان در این خصوص گفت: طی فراخوان دومین سوگواره بین المللی عکس «قاب اربعین» حدود ۴۰۰ عکس در سه بخش عکاسان حرفه‌ای، مردمی و گردشگران خارجی با موضوع جنبه‌های معنوی، تصاویر مذهبی تأثیرگذار و مرتبط با فرهنگ عاشورایی و حسینی در پیاده‌روی اربعین به دبیرخانه ارسال شد.

ولیان در ادامه گفت: تعداد ۲۸ عکس از ۱۰ عکاس از سراسر کشور به نمایشگاه عکس «قاب اربعین» راه پیدا کرده است.

در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه کارگاه زنده هنرهای تجسمی با حضور اساتید هنرمند: بنفشه اسداله زاده، نویده ایمان زاده، معصومه حیدرپور، عماد ربیعی، سمیه رحیمی، محمد حسین شاهوردی دولت آباد، نوشین شمع ریز، زینب شیخی، اشرف کمانکش، زهرا کیهانی دورباش، امیر حسن طاس‌باز، مرضیه معماریان و یَسنا نُوشاد در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط، خوشنویسی، سیاه قلم و تذهیب با موضوع اربعین حسینی اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است نمایشگاه بین المللی عکس «قاب اربعین» به دبیری سمیه ولیان و با حمایت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، موزه مرکزی شهدا، بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن فرهنگی هنری طلیعه آفتاب (فرزندان شاهد و ایثارگر)، اداره کل همکاریهای فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور و ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه حاضر هر روز از ۲۱ تا ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ الی ۱۸ در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نشانی: میدان ونک – بزرگراه شهید حقانی – انتهای خیابان سرو – روبروی پارک طالقانی – موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دایر است.

منبع : مهر