دو نماینده تکواندو ایران از دور مسابقات کنار رفتند

دو نماینده تکواندو ایران از دور مسابقات کنار رفتند

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان که از روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه با حضور ۷۵۵ تکواندوکار از ۱۲۰ کشور جهان به میزبانی مکزیک در سالن «متروپلیتن» شهر گوادالاخارا آغاز شده، جمعه ۲۷ آبان ماه در اوزان ۶۳- کیلوگرم مردان و ۵۳- زنان پیگیری شد.

در گروه بانوان، ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت، دور دوم «مکوی» از بریتانیا را در دو راند شکست داد و در ادامه برابر «جو زو» از چین با همین نتیجه بازنده شد و از دور رقابتها کنار رفت.

در گروه آقایان، متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم «دیوی گاردیو» از کلمبیا را ۲ بر صفر شکست داد در ادامه مقابل «هاکان رچپر» قهرمان نامدار ترکیه ای و دارنده رنکینگ ۴ جهان و برنز المپیک ۲ بر یک به برتری رسید. نماینده کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی در پیکار با «نیاز پولاتوف» دو بر یک باخت و از جدول مسابقات حذف شد. راند اول این دیدار ۷ بر۳ به سود حریف ازبکستانی خاتمه یافت، اما در راند دوم رضایی موفق شد ۱۱ بر۴ نتیجه را به سود خاتمه دهد. در راند سوم در حالی که رضایی ۹ بر۴ مبارزه را عقب بود، در فاصله ۱۵ ثانیه به پایان موفق شد اختلاف امتیاز را جبران کرده و مبارزه با تساوی ۹ بر ۹ در حال پایان بود، که حریف ازبکستانی ۲ امتیاز گرفت ودر نهایت مبارزه ۱۱ بر۹ به سود «نیاز پولاتوف» خاتمه یافت.

تا پایان رقابت ها سجاد مردانی، رضا کلهر و مهران برخورداری سه مدال برنز برای تیم ملی کشورمان کسب کرده اند. ابوالفضل عباسی، غزل سلطانی، نرگس میرنواللهی در و زینب اسماعیلی برابر رقبا شکست خوردند.

هدایت تیم ملی تکواندو بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است؛ ندا زارع و مهروز ساعی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کنند. در گروه آقایان نیز بیژن مقانلو سرمربی است و مسعود حجی زواره و نعیما خواجوی مربیان تیم ملی می باشند.

منبع : مهر