رشد تولید راه خروج از بن‌بست‌های اقتصادی است

رشد تولید راه خروج از بن‌بست‌های اقتصادی است

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح اینکه شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» چگونه تحقق خواهد یافت، گفت: شعار امسال مقام معظم رهبری همراه با تحلیل کارشناسی بسیار قوی بود که در کنار یک استدلال از سیاست‌های مورد نیاز وضعیت کنونی قرار گرفت.

وی افزود: راه خروج از بن‌بست‌های اقتصادی مانند اشتغال، تورم و معیشت در گرو رشد تولید است و بحث تولید در اینجا نیز باید با دانش‌بنیان بودن همراه باشد.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با ذکر نکاتی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال، تأکید کرد: نکته اول ارزش وجود نیروی انسانی جوان در کشور است، جوانان اهل فکر و دانشمند اگر میدان داشته باشند، می‌توانند در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرین باشند. رشد در حوزه اشتغال‌آفرینی به خصوص در فضای مجازی را نیز همین جوان‌ها ایجاد کردند.

صوفی ادامه داد: اقتصاد باید به همین جوان‌های اهل فکر واگذار شود؛ چراکه اکنون با پدیده‌های انحصارطلبی فسادآفرین هم مواجه هستیم، اما اگر جوانان وارد شوند، فرصت‌ها را از رانت‌خواران خواهند گرفت.

وی با بیان نکته دوم اظهار کرد: نکته بعدی نیز نهی کردن مقام معظم رهبری از سطحی‌نگری شعار سال، مانند چاپ در سربرگ‌ها و تابلوهای تبلیغاتی است. ایشان خواستار پی بردن مسئولان به عمق مطلب هستند که در جهاد تبیین هم مواضع بسیار خوب و دقیقی را اشاره فرمودند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات ضمن اشاره به اینکه ابتدا هرکدام از دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌هایشان مبنی بر عملی کردن شعار سال را اعلام کنند، گفت: پس از اعلام برنامه‌ دولت، مجلس نیز باید بر اجرای آن برنامه‌ها نظارت کند و هر جا که آیین‌نامه‌ها مغایر با شعار است، اصلاح و یا قوانین جدید وضع شود.

منبع : مهر