رقابت قزاقستان و بحرین برای میزبانی کشتی قهرمانی آسیا

رقابت قزاقستان و بحرین برای میزبانی کشتی قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه فدراسیون کشتی هندوستان به دلیل مشکلات و رسوایی اخلاقی برخی از مسئولان کشتی این کشور امتیاز میزبانی رقابتهای قهرمانی آسیا در فروردین ماه سال آینده را از دست داد، شورای کشتی این قاره در حال بررسی انتخاب میزبان دیگری برای این رقابتهاست.

بر این اساس گفته می‌شود کشورهای قزاقستان و بحرین بطور جدی تمایل خود را برای میزبانی اعلام کرده و در حال رایزنی با متولیان کشتی آسیا هستند تا مسابقات قهرمانی این قاره را در کشور خود برگزار کنند.

شاید بسیاری از اهالی کشتی میزبانی قزاقستان را محتمل‌تر ببیند و این کشور نسبتاً صاحب نام در این رشته را میزبان رقابتهای قهرمانی آسیا بدانند، اما بحرین هم نشان داده می‌تواند میزبان شایسته ای برای رقابتهای بین المللی باشد. به ویژه آنکه سال گذشته نیز میزبان مسابقات کشتی جوانان آسیا بود و تیم‌ها و مسئولان کشتی کشورهای شرکت کننده از نحوه برگزاری این رقابتها رضایت داشتند.

هر چند که در سوی دیگر «دولت تورلیخانوف» عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی و رئیس شورای کشتی آسیا قرار دارد که برای کسب میزبانی در کشورش یعنی قزاقستان نفوذ فراوانی خواهد داشت.

البته متولیان کشتی کشورمان تمایل بیشتری به میزبانی بحرینی‌ها دارند، چراکه مسابقات برگزار شده در کشور قزاقستان همواره با اعمال نفوذ در داوری و نحوه برگزاری مسابقات همراه بوده است.