زندگی دار مکافات است / زندگی ورزشی من بازی مار و پله شده

زندگی دار مکافات است / زندگی ورزشی من بازی مار و پله شده

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از بازی با ذوب‌آهن که با تساوی بدون گل به پایان رسید، اظهار داشت: جا دارد از یک سال خوبی که در ذوب‌آهن داشتم یاد کنم، در آن سال یک نیم فصل ناموفق داشتم، اما درس اخلاق و معرفت را در این باشگاه یاد گفتم و در نیم فصل دوم توانستیم با ذوب آهن نایب قهرمان لیگ شویم. اخلاقیات در باشگاه ذوب آهن نهادینه شده است.

سرمربی تیم گل گهر سیرجان با انتقاد از کیفیت چمن ورزشگاه فولاد شهر، گفت: انگار روی آسفالت کمی چمن ریخته بودند و امکان فوتبال بازی کردن در این زمین وجود نداشت. شرایط زمین به ضرر باشگاه ذوب‌آهن نیز است و امیدوارم در آینده این وضعیت بهبود یابد.

وی درباره شرایط بازی، توضیح داد: در شروع بازی چند موقعیت داشتیم و می‌شد از آن‌ها بهت استفاده کنیم. یک آنفولانزا شدید در تیم ما وجود دارد و حدود هشت بازیکن ما را درگیر کرده است. حتی برخی بازیکنانی که در زمین نیز حضور داشتند هم نفس نداشتند و شرایط سختی بر تیم ما حاکم است. با این حال مهره‌های جایگزین برنامه‌های ما را به خوبی اجرا کردند و اگر دقت می‌کردیم در ۲۰ دقیقه دوم نیمه اول موقعیت‌های خوبی برای به ثمر رسیدن گل داشتیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه «به طور کلی بازی بازی خوبی نبود و دلیل آن نیز شرایط زمین و مشکلات تیم ما بود» تاکید کرد: اگر این بازی در زمین بهتری برگزار می‌شد، قطعاً بازی با کیفیت تری از آب درمی‌آمد.

سرمربی گل‌گهر سیرجان در پاسخ به سوالی درباره شرایط تیم فوتبال ذوب‌آهن، توضیح داد: ذوب‌آهن یک تیم با ریشه است که به نایب قهرمانی آسیا نیز رسیده، این تیم با امکاناتی که دارد جایگاه بالاتری دارد. مهدی تارتار هم نشان داده با اعتماد به جوانان شرایط تیم را آماده می‌کند و امیدوارم تیم به جایگاه اصلی خود برمی‌گردد. در همان سال که من در ذوب آهن بودم در نیم فصل دوم فوتبال خوبی را ارائه داد و باید همان روند در ذوب‌آهن ادامه پیدا می‌کرد. ذوب را خانواده خود می‌دانم و در این تیم محبت زیادی به من داشتند. ذوب‌آهن را دوست دارم و از آن به نیکی یاد می‌کنم و امیدوارم ذوب‌آهن به جایگاه اصلی خود بازگردد.

اگر من نبودم، آن رأی صادر نمی‌شد

وی درباره شرایط نیم فصل اول مسابقات لیگ گفت: بازی‌ها بسیار فشرده بود و در فوتبال ایران این مسئله جا نیافتاده است. در فوتبال ایران رفت و آمدها، کیفیت زمین و سبک زندگی بازیکن‌ها اجازه برگزاری مسابقات با این فشردگی بالا را نمی‌دهد.

قلعه نویی با اشاره به رأی جنجالی که علیه تیم گل‌گهر صادر شد، خاطرنشان کرد: بعد از اتفاقی که برای تیم ما رخ داد از نظر روحی و روانی به هم ریختیم. نباید با ما این کار را می‌کردند و در تاریخ سابقه نداشت. دو ماه است تیم ما در برزخ به سر می‌برد، چه کسی جواب این ظلم را می‌دهد. بچه‌های تیم گل‌گهر بعد از آن رأی کاملاً تغییر کردند و انگار در یک عالم دیگر بودند. زندگی دار مکافات است، این‌کارها نکنید خوب نیست.

سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان افزود: اگر به غیر از من کسی دیگری بود این رأی را نمی‌دادند. ما همه کارهای قانونی را کردیم و برای من این رأی قابل هضم نیست. چرا با این تیم شهرستانی مظلوم این کار را کردند؟ آن‌هایی که این کار را کردند در خلوت خود با خدای خود فکر کنند. بازیکنان ما هنوز دارند رنج می‌کشند، ما داخل زمین حق خود را گرفتیم.

وی اظهار داشت: بازیکنی که با حقوق ماهی سه هزار دلار آمده، خدمت به فوتبال ایران است، نه بازیکن خارجی که با ۶۰۰ هزار دلار می‌آید، کمی دور زمین می‌دوم و بعد هم از باشگاه شکایت می‌کند و به ریش‌مان می‌خندد. کیروش استنلی را با ۱۰۰ هزار دلار آوردم، آیا بد کردم؟ یا ولسیانی که به فوتبال ایران آوردم، آیا کار بدی بود؟

قلعه‌نویی گفت: امیر قلعه نویی خدمت کرده به فوتبال ایران بازیکنی را آورده که دو سال دیگر یک میلیون دلار قیمت دارد، اما الان ماهی ۳ هزار می‌گیرد. کاش خود من را محروم می‌کردید، این رأی روح تیم و شهر سیرجان را نابود کرد. زندگی ورزشی من مثل بازی مثل مار و پله شده است.

منبع : مهر