سارقان حرفه‌ای: نیروهای پلیس مشغول اغتشاشات بودند، وارد عمل شدیم!

سارقان حرفه‌ای: نیروهای پلیس مشغول اغتشاشات بودند، وارد عمل شدیم!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اوایل هفته گذشته، وقوع سرقتی از یک خانه در خیابان “پاتریس لومومبا” از سوی اهالی محل به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد که با اعلام این خبر، تیمی از مأموران کلانتری 137 کوی نصر راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

مأموران پلیس به محض حضور در خانه مورد نظر، متوجه شدند سارقان در حالی که ساکنان خانه حضور نداشتند با تخریب درب ورودی، وارد واحد مذکور شدند و اموال خانه را از جمله پول‌ نقد، طلا و… به ارزش یک میلیارد تومان سرقت کرده و پا به فرار گذاشته‌‌اند.

از سوی دیگر، بررسی‌های پلیسی نشان داد 2 سارق جوان با خودرو پژو 405 به خیابان “پاتریس‌لومومبا” آمدند و پس از زاغ‌زنی‌ خانه مورد نظر، هنگامی که مطمئن شدند هیچ‌کس داخل خانه نیست وارد عمل شدند و دست به سرقت میلیاردی زده‌اند.

تیم پلیسی که در جریان تحقیقات متوجه وجود دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه سرقت شده بود به بازبینی آن پرداخته و لحظه به لحظه تردد سارقان را پس از ارتکاب جرم مشاهده کردند و موفق به شناسایی چهره 2 سارق حرفه‌ای شدند.

مأموران پلیس پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته وارد عمل شدند و اطلاعاتی که از خودروی سارقان به دست آورده بودند را در اختیار گشت‌های انتظامی قرار دادند و موضوع را به بازپرس کشیک دادسرای ناحیه 34 (ویژه سرقت) گزارش کردند.

تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه پنجشنبه شانزدهم مهرماه، مأموران کلانتری 137 کوی نصر در خیابان پاتریس لومومبا در حال گشت‌زنی بودند که خودرو سارقان را مشاهده کردند و برای بررسی‌های بیشتر با احتیاط نزدیک این خودرو شدند.

وقتی مأموران درباره توقف مشکوک خودرو از ۲ سرنشین توضیح خواستند آنها جواب قانع‌کننده‌ای نداشتند و معلوم بود موضوعی را از مأموران پنهان می‌کنند اما این درحالی بود که ادوات سرقت داخل خودرو نشان می‌داد، 2 مرد جوان سارقان حرفه‌ای خانه مورد نظر هستند.

همین کافی بود تا سارقان حرفه‌ای توسط مأموران کلانتری دستگیر و برای تحقیقات به مقرّ پلیس منتقل شوند. بدین ترتیب متهمان تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفتند و در تحقیقات ابتدایی به جرم سرقت یک میلیاردی از خانه مورد نظر و سرقت‌های دیگر در چند روز گذشته از خانه‌های غرب تهران اعتراف کردند.

یکی از سارقان حرفه‌ای پس از انتقال به دادسرای ناحیه 34 (ویژه سرقت) در جریان جلسه بازپرسی گفت: با یکی از دوستانم از استانی در غرب کشور به تهران آمدیم و هنگامی که مشاهده کردیم مأموران پلیس به صورت مداوم به دلیل اغتشاشات، مشغول مناطق درگیر در اغتشاشات هستند، تصمیم گرفتیم از خانه‌‌ها سرقت کنیم.

متهم گفت: زمانی که می‌خواستیم سرقت‌ها را انجام دهیم، منتظر می‌ماندیم تا خیابان‌ها به دلیل اغتشاشات شلوغ شود که پنجشبه نیز این اتفاق رخ داد و با همدستم راهی خیابان “پاتریس لومومبا” شدیم و پس از شناسایی خانه‌های مورد نظر اقدام به سرقت کردیم.

این سارق حرفه‌ای گفت: پس از اینکه یک میلیارد تومان از خانه قبلی سرقت کردیم، تصمیم گرفتیم هنگامی که مأموران پلیس به دلیل اغتشاشات در خیابان‌ها حضور دارند به خانه‌های دیگر نیز دستبرد بزنیم؛ برای همین به خیابان “پاتریس لومومبا” برگشتیم و هنگامی که در حال زاغ‌زنی بودیم، توسط مأموران کلانتری دستگیر شدیم.

به گزارش تسنیم، با دستور بازپرس پرونده، متهمان برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام/؛

منبع : تسنیم