سجادی برای انتخاب معاونش درایت دارد/امتحان پس داده‌ها ثمری ندارند

سجادی برای انتخاب معاونش درایت دارد/امتحان پس داده‌ها ثمری ندارند

عبدالرضا ساور با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر در خصوص انتخاب معاون توسعه ورزش قهرمانی اظهار داشت: هر مدیری ترجیح می‌دهد از نیروهای مد نظر خود در جایگاه‌ها استفاده کند و در وزارت ورزش و جوانان هم همین رویه دنبال می‌شود و اینکه چه نفراتی برای چه جایگاه‌هایی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: به نظر بنده، فردی به عنوان معاون قهرمانی ورزش در نظر گرفته شود که در بدنه قهرمانی ورزش دارای وجهه و محبوبیت باشد، دنیای ورزش حرفه‌ای را بخوبی بشناسد، دارای تفکرات بروز و حرفه‌ای گری در امر ورزش قهرمانی با توجه به موانع و مشکلات موجود، باشد که بتواند با تفکرات و برنامه ریزی های سنجیده و میدانی، مسیرهای شایسته ای را در این بخش طراحی و ایجاد نماید که خروجی آن را در بازی‌های آسیایی و المپیک شاهد باشیم.

وی افزود: استفاده از رؤسای فدراسیون‌ها به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی از دو منظر قابل ارزیابی است، اول آنکه آیا در جایگاه ریاست فدراسیون فردی موفق بوده اند که در جایگاه معاونت قهرمانی منصوب شوند؟! دوم آنکه پس از بکارگیری در جایگاه معاونت قهرمانی عملکرد موفقی داشتند که وزیر بخواهد، متعاقب آن این روند را تکرار کند؟!

ساور ادامه داد: اعتقاد دارم این دست انتصابات برای جامعه ورزش قهرمانی خروجی موفقی نداشته است که بخواهیم همان رویه را دنبال کنیم. اینکه آزمون پس داده‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنیم خیلی اهمیت دارد که موفق بودند یا خیر؟! آقای سجادی یک فرد ورزشی، با سابقه قهرمانی درخشان در رشته المپیکی دو میدانی، سال‌ها در مدیریت ورزش و جوانان تا رده معاونت قهرمانی ورزش هم انجام وظیفه نموده و با درایت است و به نظرم شناخت خوبی باید از دل ورزش کشور داشته باشند و ان شاء الله کسی را برای این جایگاه در نظر خواهند گرفت که مورد قبول جامعه قهرمانی ورزش باشد و نیاز قهرمانان را بشناسد و به نوعی خاک خورده این حوزه باشد، که بتواند موفقیت‌های چشمگیری را رقم بزند، چرا که گل کار هر وزیری مخصوصاً حوزه قهرمانی در بازی‌های آسیایی و المپیک دیده خواهد شد.

معاون پیشین وزارت ورزش با بیان اینکه استفاده از رؤسای فدراسیون‌ها در جایگاه معاون توسعه ورزش قهرمانی در دولت‌های قبل باب شده اظهار داشت: این نوع بکارگیری نتیجه مطلوبی در حوزه ورزش قهرمانی حداقل در المپیک‌ها نداشته این نشان از آن دارد که نمی‌توان خروجی مثبتی از آن متصور شد. لذا می‌توان نتیجه گرفت که این نوع انتصابات موفق نبوده است. عمر ورزش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۴۲ ساله است در این سال‌ها نظام در حوزه ورزش هزینه‌های هنگفتی نموده است و از دل آن قهرمانان بزرگ و توانایی را تحویل جامعه ورزش کشور گردید و این عزیزان پس از پایان عمر قهرمانی در تحصیلات عالیه و همچنین جایگاه‌های مختلف مدیریتی بکارگیری شدند و موفق هم بودند، وقتی ورزش کشور پتانسیل بسیار بالایی در این خصوص داراست، بهتر است از قهرمانان و جوانان متعهد، انقلابی، نخبه، تحصیل کرده و باتجربه در این بخش بهره گیری شود.

ساور ادامه داد: در زمان دکتر عباسی سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان ارتقا پیدا کرد، در جریان این تغییر نیز می‌بایست کارها در سطح گسترده و سنگین دنبال گردد، از طرفی تشکیل کادر مدیریتی جدید متناسب با ساختار یک وزارتخانه هدف گذاری می‌شد، بودجه وزارت خانه متناسب با ساختار تعریف و در دولت چانه زنی می‌شد تا منویات در نظر گرفته شده تأمین گردد و از طرف دیگر ورزش قهرمانی و امورات مرتبط به بخش جوانان هم با برنامه ریزی های منظم دنبال می‌گردید، کارها در ابتدا بسیار بسیار سخت و پیچیده بود، یکی از دلایل موفقیت در ابتدای کار وزارت خانه، بکارگیری مدیران تخصصی در جایگاه‌ها بوده است که این مدیران با توجه به نوع تخصص و تجارب توانستند بالاترین بهره وری را در وزارت خانه تازه تشکیل شده ارائه نمایند که علیرغم تصورات بسیار ما توانستیم اقدامات خوبی را در ورزش و جوانان علی الخصوص ورزش قهرمانی ایجاد کنیم که بهترین نتایج را توانستیم با یک کار مدیریتی جهادی در المپیک ۲۰۱۲ لندن برای ورزش ایران عزیز رقم بزنیم. در برخی رشته‌ها از جمله دوومیدانی، کشتی فرنگی صاحب مدال و نتایج درخشانی شدیم، این موفقیت‌ها، نتیجه انتخابات درست در جایگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای و همچنین همدل و همراه بودن مجموعه وزارت ورزش و جوانان و جامعه ورزش کشور بوده است.

وی با اشاره به مجمع انتخاباتی پیش روی فدراسیون تکواندو و حضور هادی ساعی در جمع نامزدها، اظهار داشت: همانگونه که بخش بالا به آن اشاره شد، ابقاء و ارتقا امتحان پس داده‌های ناموفق عایدی برای ورزش کشور نخواهد داشت و فقط هزینه و تبعات ایجاد می‌کند، در ارتباط با رشته ورزشی تکواندو که یکی از ورزش‌های المپیکی و همچنین مورد وثوق جامعه ورزشی کشور است که در تمام دوره های المپیک، کاروان ورزش کشور روی مدال آن حساب ویژه دارد. در خصوص آقای هادی ساعی می‌توان اینگونه تشریح کرد، ایشان برترین و برجسته‌ترین ورزشکار تاریخ ایران و همچنین یکی از بهترین نخبه‌های ورزشی کشور بعد از انقلاب اسلامی است که در این نظام پرورش یافته است، به نظر بنده این شخصیت ارزنده، در این سال‌ها بسیار مظلوم واقع شده است او جوانی با اراده، با پتانسیل بسیار بالا و توانایی‌های بالقوه، فردی که هرگز به کشورش پشت نکرد، افتخارات بسیاری برای ایران عزیز به ارمغان آورد، مخصوصاً در المپیک ۲۰۰۸ پکن که کاروان ورزش ایران در شوک عدم کسب مدال طلا بسر می‌برد این جوان ارزنده کاری کرد کارستان که نشاط را به میلیونها ایرانی و جامعه ورزش ایران تزریق نمود.

معاون پیشین وزارت ورزش در پایان گفت: ساعی دارای وجهه و محبوبیت بسیار خوبی در جوامع ورزشی جهان داراست که این خود یک امتیاز بسیار خوبی برای ورزش ایران خواهد بود، خار چشم دشمنان است که نمی‌توانند موفقیت جوانان ایرانی را در میادین بین المللی شاهد باشند. وی دارای تحصیلات تکمیلی و به نوعی پختگی لازم برای هدایت فدراسیون تکواندو ایران است که حداقل کاری که وزارت ورزش و جوانان مخصوصاً آقای سجادی که خود از دل همین قهرمانان است، انجام دهد و مسیر حرفه‌ای تکواندو رو متحول نماید. جمله آخرم را در خصوص اقای ساعی اینگونه به اتمام برسانم که الان وزیر محترم در این خصوص سنگ تمام بگذارد و با انتخاب ایشان با توجه به تمام خدماتی که این قهرمان و پهلوان ارزنده سال‌های سال برای ایران اسلامی بعنوان یک فرد متعهد و متدین به نظام و انقلاب به ارمغان آورد، می‌تواند انتخاب ارزشمندی در جهت موفقیت هرچه بیشتر تکواندو ایران در عرصه‌های مختلف بین المللی باشد.

منبع : مهر