سجادی: فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای تیم امید در المپیک توکیو نداشت/ به دلیل مدیریت پراشتباه فدراسیون در ژیمناستیک سهمیه نگرفتیم

سجادی: فدراسیون فوتبال برنامه‌ای برای تیم امید در المپیک توکیو نداشت/ به دلیل مدیریت پراشتباه فدراسیون در ژیمناستیک سهمیه نگرفتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نصرالله سجادی در نشست خبری کمیته ملی المپیک اظهار داشت: از زحمت همه دوستان برای انعکاس اخبار المپیک توکیو تشکر می‌کنم. این دوره نسبت به ادوار گذشته که حداقل در سابقه ذهنی من است رسانه‌ها به خوبی در همه رویدادهای ورزشکاران‌مان حضور داشتند و بهترین پوشش را داشتند. گزارشی که حاصل حضور و کارشناسی 5 نفر بوده است را ارائه می‌دهم. مشروح گزارش بعد از ارائه در ستاد عالی بازی‌ها منتشر می‌شود.

تاثیر افزایش ارز و تحریم‌ها توانمندی سازمان ورزش را به چالش کشید

وی تاکید کرد: شیوع کرونا و آغاز آن از اوایل ۲۰۲۰ باعث شد فعالیت‌های ورزشی از اسفند ماه 98 در کشور لغو شد. بعلاوه تاثیر افزایش ارز و تحریم‌ها توانمندی سازمان ورزش را به چالش کشید. همچنین برخی از فدراسیون‌های جهانی روندهای مختلف و جدیدی را برای توزیع سهمیه‌‌ها در پیش گرفتند و ما در وزنه‌برداری سهمیه از دست دادیم‌. برخی قبل از پاندمی تکلیف را مشخص کرده بودند مانند تیراندازی و بسکتبال که در آن مشکلی نداشتیم.

فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ای برای تیم امید در المپیک توکیو نداشت

سجادی گفت: در المپیک ۲۰۲۰ تویکیو کاروان ما ۶۸ سهمیه و ۶۵ نفر اعزام داشتیم و بیشترین کسب سهمیه بعد از پیروزی انقلاب را داشتیم. در المپیک مونترال کانادا فقط برخی رشته‌ها کسب سهمیه داشتند و به همین دلیل ما 88 سهمیه داشتیم که بعدها موضوع کسب سهمیه در همه رشته‌ها اجباری شد. فوتبال علی رغم پتانسیلی که داشت به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب از سوی فدراسیون فوتبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک موفق نبود.

به دلیل مدیریت پراشتباه فدراسیون در ژیمناستیک سهمیه نگرفتیم

سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تصریح کرد: در ژیمناستیک کیخا با امتیاز کم سهمیه را از دست داد اما نباید از مدیریت پراشتباه فدراسیون غافل شویم که مانع اصلی آن بود.  ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی قابلیت کسب مدال در تک اسباب‌ها را دارد. در بسکتبال 3 نفره امکان کسب سهمیه وجود داشت اما تعطیلات و دوری باعث شد این سهمیه به دست نیاید. فوتبال با وجود ظرفیت بالایی که دارد، فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای تیم امید در المپیک و بازی‌های آسیایی نداشت اما پتاسیل  این را دارد که در دوره بعد سهمیه بگیرد.

عملکرد کشتی بسیار خوب و تیم فرنگی خیلی خوب بود

وی ادامه داد: در بررسی عملکرد فدراسیون‌ها، در تکواندو امکان کسب سهمیه‌های بیشتر وجود داشت که محقق نشد و شنا نیاز به کار مداوم دارد.  قایقرانی نیاز به سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌ها و  حضور مربیان خارجی دارد و قطعا در بازی‌های آسیایی خبرهای خوبی از این رشته خواهید شنید.

سجادی افزود: مدال طلای حسن یزدانی می‌توانست جایگاه ایران در المپیک توکیو را 7 پله ارتقا دهد‌. در توکیو، 96 کشور مدال گرفتند و 113 کشور بدون مدال ماندند. کاراته در مجموع عملکردش خوب بود اما بی توجهی نسبت به ورزشکاری شد که تست دوپینگش مثبت بود و سرمربی و فدراسیون باید نظارت بیشتری داشته باشند. سهمیه کاراته بانوان خوب بود ولی حذف آنها در مقدماتی نشان از عملکرد و کوچ ضعیف داشت. عملکرد کشتی بسیار خوب و تیم فرنگی خیلی خوب بود. تپانچه در سطح خوب و تفنگ متوسط ارزیابی می‌شود.

شمشیربازی عملکردش خوب بود

وی تصریح کرد: شمشیربازی عملکردش خوب بود. به دلیل ابهامات داوری نتوانست به نیمه‌نهایی راه پیدا کند. در انفرادی هم قرعه سخت بود و با قهرمانان سابر المپیک رو به رو شدند. در قایقرانی در بخش بانوان خوب بود ولی اردوی مشترک در پیست‌های استاندارد لازم است. بوکس هم متوسط ارزیابی می‌شود ولی در بازی‌های آسیایی هانگژو شانس مدال دارد. بسکتبال قرعه سختی داشت و دو تیم از گروه ما به فینال رفتند و عملکرد آنها متوسط بود و توجه به بسکتبال سه نفره بانوان توصیه می‌شود.

عملکرد والیبال ضعیف بود و از روزهای خوب فاصله گرفته است

سجادی افزود: عملکرد وزنه‌برداری متوسط بود. وزنه اشتباه باعث حذف هاشمی بود. ورزشکار سالاری در این رشته مشاهده می‌شود و باید توجه شود. عملکرد والیبال ضعیف بود و از روزهای خوب فاصله گرفته است. عملکرد بدمینتون در توکیو متوسط و تنیس روی میز ضعیف بود. عدم مدیریت ورزشکار و بی توجهی سرمربی و توجه به حواشی و پرخاش ورزشکار در این رشته قابل قبول نبود.

عملکرد کاروان متوسط به بالا و خوب است

سجادی گفت: دوومیدانی بسیار ضعیف بود. بازیکن سالاری در این رشته باید بررسی شود. عملکرد تکواندو نیز خیلی ضعیف بود و برای سومین رشته مدال‌آور ما در المپیک زشت بود که این نتایج کسب شود. عملکرد تیراندازی با کمان و اینکه نفر 63 بین 64 نفر باشیم، بسیار ضعیف بود. عملکرد دوچرخه‌سواری نیز خیلی ضعیف بود‌. عملکرد شنا متوسط است. عملکرد کاروان متوسط به بالا و خوب است.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه وعده‌های فدراسیون‌های ورزشی قبل از المپیک و بازی‌های آسیایی تا چه حد محقق شد و با فدراسیون‌هایی که در این رویداد‌ها موفق به کسب نتایجی که قول دادند، نشدند، در رویدادهای پیش رو چه برخوردی خواهد شد، گفت: این دو رویداد متفاوت یکی جهانی و یکی آسیایی است. حتما جلسات را ادامه می‌دهیم و با مجموعه اطلاعات سعی می‌کنیم از طرف کمیته و فدراسیون و وزارت ورزش دقت بیشتری شود.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم