سفر رئیس جمهور به سوریه نمونه واضح دیپلماسی فعال دولت است

سفر رئیس جمهور به سوریه نمونه واضح دیپلماسی فعال دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیداری که با هزاران معلم و فرهنگیان کشور به مناسبت روز معلم داشتند ضمن تبریک این روز و تجلیل از خدمات فرهنگیان، در خصوص مسائل مختلف آموزش و پرورش سخنان و تحلیل‌های دقیقی انجام دادند.

وی افزود: طبق بیانات رهبر انقلاب اگر می‌خواهیم که کشور از برخی مشکلات نجات پیدا کند از طریق همین معلمان و فرهنگیان است همچنین مقام معظم رهبری در دیدار خود با معلمان، گلایه‌هایی نیز نسبت به دید ناقص برخی مسئولان دولتی سابق داشتند.

امام جمعه اردستان با اشاره به وجود حدود ۵ هزار دانش‌آموز و ۵۰۰ فرهنگی شاغل در این شهر، خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز معلم در شهرستان اردستان نیز همچون دیگر نقاط کشور از فرهنگیان و معلمان تقدیر شد و با توجه به تعداد بسیار دانش‌آموزان و فرهنگیان، رسیدگی کردن نیازمند وقت و بسیار است.

دهشیری بیان کرد: خیران اگر می‌خواهند که از خود یک اثر ماندگاری در شهرستان و جامعه برجای بگذارند خوب است که نسبت به حوزه علم و دانش و فرهنگیان نیز توجهی داشته باشند.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب در دیداری که با کارگران به مناسبت روز کارگر داشتند گفتند که کارگران با توجه به کار خود در جامعه حقی دارند و باید مورد تجلیل قرار گیرند همچنین اعتراضات به حق اینان ستایش می‌شود.

امام جمعه اردستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه تصریح کرد: این سفر که بعد از گذشت سیزده سال و بعد از نابودی داعش توسط سردار شهید سلیمانی رقم خورد، یک نمونه روشن و واضح از دیپلماسی فعال دولت است که این سفر، بار سیاسی و اقتصادی دارد.

حجت الاسلام دهشیری ادامه داد: حضور در کشوری که در همسایگی رژیم صهیونیستی قرار دارد، می‌تواند معنی‌دار باشد، چنانکه چندی پیش وزیر خارجه کشور نیز در خط مقدم لبنان با اسرائیل حضور یافت و امیدواریم نتیجه این حضور ریاست جمهوری را در عرصه اقتصادی و سیاسی مشاهده کنیم.

وی بیان کرد: فردا سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی است که این برای ما ایرانیان مایه افتخار است چرا که اگر توفیق زیارت امام حسین (ع) را نداشتیم با زیارت این حضرت، ثواب زیارت کربلا را می‌دهند.

دهشیری با اشاره به هجدهم اردیبهشت روز ورزش پهلوانی، تصریح کرد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه این ورزش باستانی و اصیل ایرانی است همچنین اکنون روبه اوج گرفتن است که ضروری است تقویت شود.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: زورخانه اردستان تا حدی ساخته شده اما تکمیل نشده و ظاهراً فعلاً خبری نیست که امیدواریم خیران به این حوزه نیز توجه داشته باشند و موجب تشویق افراد و ورزشکاران شوند.

وی بیان کرد: برخی مسائل مثل زمین چمن طبیعی اردستان بعد از چندین بار اعلام در نمازجمعه و با پیگیری‌های مکرر مسئولان راه اندازی شد اما اکنون متأسفانه این چمن، زرد و پژمرده شده و می‌خواهیم که مسئولان مربوطه رسیدگی کنند چرا که یک سرمایه ملی است.