سفر هیئت یمنی به عربستان سعودی موفقیت آمیز بود

سفر هیئت یمنی به عربستان سعودی موفقیت آمیز بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یک مقام یمنی از موفقیت آمیز بودن سفر هیئت این کشور به عربستان سعودی خبر داد.

در همین ارتباط، «عبدالقادر المرتضی»، رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن با اعلام موفقیت آمیز بودن سفر هیأت یمنی به عربستان سعودی و بازدید از زندان‌های این کشور گفت: هیأت یمنی از وضعیت اسرای در بند خود در عربستان مطلع شد و این هیأت، بانک اطلاعاتی مربوط به اجرای توافق را اصلاح کرد.

المرتضی در عین حال به مشکلاتی اشاره کرده که یمنی‌ها با سایر طرف‌ها از جمله عوامل یمنی وابسته به عربستان دارند و ابراز امیدواری کرده که این مشکل نیز حل شود و این سفرها گام نخست برای اجرای کامل توافق در یمن و یا پایان دادن به بحران‌های انسانی در این کشور باشد.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن همچنین مرتبط کردن پرونده اسرا به موضوعات سیاسی، نظامی یا امنیتی را رد کرد و گفت: «ما آماده اجرای توافق تبادل اسرا هستیم.»

دو روز پیش از این، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از سفر یک هیأت فنی سعودی به صنعاء در مقابل عزیمت هیأتی از صنعاء به ریاض خبر داده و گفته بود که این اقدام در راستای سازوکار مربوط به توافقی است که در اردن حاصل شده تا لیست اسرا برای تبادل در مرحله اول مشخص شود.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن تأکید کرد، سفرهای مذکور برای راستی آزمایی درباره اسامی اسرا و تطابق آنها با واقعیت صورت گرفته و به هیچ پرونده سیاسی دیگری در خصوص یمن ارتباط ندارد.

گفتنی است، مرداد ماه گذشته نیز رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، دور جدید مذاکرات در خصوص پرونده اسرا در امان پایتخت اردن به پایان رسید و بر سر اسامی بخشی از اسرا برای آزادی، توافق شد.

یمن این روزها شرایط پس از پایان آتش بس را سپری می‌کند، اما در عین حال مذاکرات و گفتگوها بر سر مبادله اسرا میان دولت صنعا و ریاض همچنان ادامه دارد.

منبع : مهر