سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان شد/ دعوت از 19 بازیکن به اردو

سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان شد/ دعوت از 19 بازیکن به اردو

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شهره موسوی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان اظهار داشت: کمیته بانوان با توجه به معیارها و امتیازهای کسب شده، کمبود زمان تا شروع مسابقات کافا و بررسی گزینه‌های موجود، نظرش را به سمع و نظر رئیس فدراسیون فوتبال رساند و با پیشنهاد کمیته بانوان و تصمیم رئیس فدراسیون فوتبال، با توجه به تفویض تعیین سرمربیان تیم‌های ملی از سوی هیئت رئیسه محترم، خانم فروزان سلیمانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان انتخاب شد.

وی در خصوص زمان‌بندی اردوهای تیم ملی فوتسال بانوان گفت: سرمربی جدید تیم ملی با توجه به محدودیت‌های زمانی، دو اردو را پیشنهاد کرد که اردوی اول از 17 تا 20 دی و اردوی دوم از 25 تا 29 دی ماه است که پس از اردوی دوم، تیم در تاریخ 29 دی عازم مسابقات کافا خواهد شد. تیم اعزامی به این مسابقات با نظر سلیمانی، با میانگین سنی پایین به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد. میانگین سنی ما برای این اردو بسیار پایین است که این نشان‌دهنده توجه ویژه فدراسیون به جوانان است تا با کسب تجربه بتوانند کمک حال تیم ملی باشند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: با توجه به سطح بازی‌های کافا، ترجیح کادر فنی تیم ملی فوتسال بانوان، میدان دادن به ترکیبی جوان بود. هرچند فرزانه توسلی به عنوان یک چهره مهم فوتسال بانوان در کنار تیم حضور دارد و دیگر بازیکنان اثرگذار فوتسال زنان ان‌شاء‌الله در رویدادهای بعدی به تیم ملی اضافه می‌شوند.

موسوی پیرامون توجه به تمامی حوزه‌های فوتبال و فوتسال بانوان گفت: برای ما فرقی بین تیم‌ها وجود ندارد و همان توجه و امکاناتی که برای تیم ملی فوتبال بانوان تدارک دیده شد، برای تیم ملی فوتسال نیز ایجاد خواهد شد. از نظر فدراسیون فوتبال هیچ فرقی بین این دو تیم وجود ندارد و نگاه فدراسیون یک نگاه جدی و حمایتی است.

فروزان سلیمانی دارای مدرک مربیگری A آسیاست و از سال ١٣٧٨ تاکنون، سابقه مربیگری در تیم‌های مختلف را دارد. سلیمانی سرمربی تیم‌هایی نظیر دیهیم اهواز، ملی حفاری ایران، استقلال دزفول و تیم ملی فوتبال ایران بوده که توانسته چندین عنوان مانند مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2015 و سومی جام ویکتوریای روسیه را کسب کند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال به اردو شرح زیر است:

فرزانه توسلی، اعظم آخوندی، نسرین مقیمی، مهتاب بنایی، الهام عنافچه، نسا احدی، مارال ترکمان، فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، سحر زمانی، یاسمن پاکجو، مهسا علی مددی، فاطمه تراهی و سارا شیربیگی از استان تهران، طاهره مهدی‌پور، سحر پاپی، فاطمه پاپی و راحله رفیعی از استان خوزستان و  هما آقایی از استان کرمان.

این مرحله از اردوی تیم ملی فوتسال بانوان روز ۲۰ دی ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم