سهم 41درصدی پراید در حوادث رانندگی ایران/ کدام خودروها در صدر خسارات پرداختی بیمه‌ هستند؟

سهم 41درصدی پراید در حوادث رانندگی ایران/ کدام خودروها در صدر خسارات پرداختی بیمه‌ هستند؟

«مهدی قمصریان» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از سهم ۴۱درصدی پراید در حوادث رانندگی منجر به پرداخت خسارت از سوی این صندوق خبر داد و گفت: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰، خودروی پراید با بیش از ۷هزار پرونده، در صدر خسارات پرداختی صندوق تأمین بوده است؛ به‌طوری که 41 درصد پرونده‌ها میان 6 خودروی نخست، متعلق به پراید است.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی همچنین افزود: تعداد پرونده‌هایی که در سال 1400، پراید به‌عنوان وسیله نقلیه مسبب حادثه در آن نقش داشته است، نسبت به سال 95 حدود 193 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ۴ هزار و ۲۱۰ پرونده در صندوق تأمین خسارت‌های بدنی برای خودروی پژو405 و یک‌هزار و 806 پرونده برای سمند در پنج سال اخیر، تصریح کرد: خودروی پارس با یک‌هزار و 725 پرونده، پژو206 با یک‌هزار و 519 پرونده و پیکان با یک‌هزار و شش پرونده در رده‌های بعدی قرار دارند.

قمصریان افزود: پیکان در حالی در رده ششم پرونده‌های تشکیل‌شده در صندوق تأمین خسارت‌های بدنی قرار گرفته است که خودروهایی چون پژو 405 و 206 و سمند از لحاظ شاخص‌های اعلامی ایمنی، استاندارد بسیار بالاتری از پیکان دارند.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی همچنین اجرای راهکارهای پیشگیرانه در جهت کاهش بیمه‌گریزی میان وسایل نقلیه موتوری را نیازمند همکاری مجدّانه همه سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی عنوان کرد و ضمن اشاره به تکلیف ماده 48 قانون بیمه اجباری شخص ثالث افزود: عدم صدور و تمدید کارت سوخت و همچنین تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، یکی از راه‌های قانونی تشویق به تهیه بیمه‌نامه شخص ثالث و جلوگیری از گسترش بیمه‌گریزی محسوب می‌شود.

اخبار شرکت‌های بیمه , پراید ,

انتهای پیام/؛

منبع : تسنیم