سومین دوره مسابقات لیگ کاراته وان کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود

سومین دوره مسابقات لیگ کاراته وان کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نصراللهی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری و رونمایی از پوستر بزرگترین رویداد ورزشی تاریخ استان کرمانشاه در هیأت کاراته استان کرمانشاه، اظهار کرد: مسابقه کاراته وان در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید در ۲ بخش دختران و پسران در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات کاراته وان در فدراسیون به گونه‌ای طراحی شده افرادی که مقام گرفته و کسب امتیاز کنند علاوه بر دریافت جایزه نقدی دارای رنک شده و به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق مصوبه اعلام شده استان‌های برتر در صورت میزبانی حداکثر ۶ امتیاز را خواهند گرفت.

نصراللهی گفت: بر اساس تلاش‌های صورت گرفته کرمانشاه درخواست میزبانی داده و در جلسات هیأت رئیسه توانستیم موافقت میزبانی را کسب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دوره‌ای در اسفندماه سال گذشته به میزبانی استان تهران برگزار شد که در این دوره سه هزار و ۴۴۰ نفر شرکت کردند و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در این دوره بیش از سه هزار نفر در مسابقات کاراته وان شرکت می‌کنند.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه اضافه کرد: ثبت‌نام ورزشکاران کاراته کار شروع شده و مسابقات در اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۹ روز شامل چهار روز پسران و در ادامه دختران در سالن ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار می‌شود.

نصر اللهی بیان کرد: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات ایام مناسبی برای مسافرت بوده پیش‌بینی می‌شود کودکان شرکت کننده با پدر و مادر خویش به کرمانشاه سفر کند و این می‌توانند فرصت مناسبی برای استان کرمانشاه باشد.

وی گفت: در دوره قبل ۷۰ نفر از ورزشکاران کرمانشاهی توانستند در این مسابقات شرکت کنند ولی با توجه به میزبانی کرمانشاه در این دوره از مسابقات بیش از ۵۰۰ نفر توانایی شرکت در این مسابقات را دارند.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه بیان کرد: با برخی از ارگان‌ها برای اسکان افرادی که برای مسابقات به کرمانشاه سفر می‌کنند صبحت شده و در کنار ورزشکاران ۱۵۰ نفر از فدراسیون از جمله ۱۰۰ داور به کرمانشاه سفر می‌کنند.

نصر اللهی افزود: مسابقات کاراته وان هر نتیجه‌ای داشته باشد تنها موضوعی که فراموش نمی‌شود میزبانی درست و مناسبی است که هیأت کاراته به همراه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تمامی دستگاه‌های مربوطه می‌تواند داشته باشد.

منبع : مهر