سیستم ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی رونمایی شد

سیستم ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، مراسم رونمایی از فرایند سیستمی ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونان گمرکی در محل گمرک غرب تهران برگزار شد. اجرای فرایند سیستمی ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی در راستای مکانیزاسیون فرآیندهای گمرکی، حذف مکاتبات فیزیکی، اطلاع رسانی لازم به ذی نفعان در خصوص صدور مطالبه الکترونیک به صورت پیامک و امکان ثبت اعتراض، تمکین و پرداخت مطالبه نامه به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

در این بازدید سید احسان خاندوزی با اشاره به کثرت بخشنامه‌های حوزه تجارت کشور بیان کرد: رفع این مشکل از مسائلی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بوده است.

وی از رئیس کل گمرک خواست ظرف یک هفته گزارشی از ابتدای امسال تا دی ماه از بخشنامه‌های غافلگیرانه تهیه کند تا در جلسه هیأت دولت مطرح کرده و برای آن چاره اندیشی شود.

در این بازدید عنوان شد که ۹۲ درصد از بخشنامه‌ها مستقیماً مربوط به وزارت اقتصاد نیست که درخواست و نامه نگاری شده تا در مدت ۷ روز به استعلام‌ها پاسخ داده شود.