شایعه جدایی اسکوچیچ گمانه زنی رسانه‌هاست

شایعه جدایی اسکوچیچ گمانه زنی رسانه‌هاست

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب الدین عزیزی خادم عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی اعضای هیأت رئیسه و رؤسای هیأت‌های استانی فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زحمات هیئت فوتبال اصفهان تشکر می‌کنم که با وجود کرونا مسابقات متعددی را برگزار کردند.

وی در خصوص عملکرد باشگاه‌های فوتبال در کشور ادامه داد: عملکرد باشگاهی در سطح کشور رضایت بخش بوده به خصوص وقتی که محدودیت‌ها را می‌دانیم.بحثی که برای ما مهم محسوب می‌شود این است که اصفهان یکی از استان‌های پیشگام در عرصه ورزش و فوتبال است.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: اصفهان باشگاه‌های مختلفی در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی دارد. امروز از گزارش عملکرد مالی این استان بسیار خوشحال شدم چون استان‌ها از نظر مالی در محدودیت قرار دارند.

اصفهان پیشگام ورزش است

وی با تقدیر از عملکرد رئیس هیئت فوتبال اصفهان تصریح کرد: امیدوارم برای توسعه فوتبال در استان‌ها همچنان تلاش‌ها ادامه دار باشد. نوع همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌های استانی برای من جذاب بود. بخش مهم این موضوع به خاطر نوع مدیریت طاهری در این استان است.

عزیزی خادم با اشاره به موضوع حضور VAR در فوتبال ایران ابراز داشت: عدم وجود این سیستم در ایران باعث شده هم باشگاه‌ها، هم داوران و حتی فوتبال ملی هم آسیب ببینند. این موضوع برای فوتبال ملی ما که در رنکینگ اول آسیا قرار دارد خوب نیست. ما چهار باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا داریم اما لیگ ما بدون VAR برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در ماه‌های اولیه اقدامات مهمی انجام دادیم. صحبت‌هایی با آقای اینفانتینو داشتیم. داوران ما باید در این زمینه آموزش ببیند. حتی اگر این سیستم وارد کشور نشود داوران ما باید در این مورد آموزش ببینند وگرنه از چرخه حذف می‌شوند. نمی‌شود این سیستم ۶ سال وارد جهان شده باشد ولی داوران ما در مورد آن آموزش ندیده باشند.

نبود VAR ضربه می‌زند

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: به همین دلیل قدم اول را برداشتیم و قرار است تیمی از فیفا به ایران بیاید و آموزش VAR را آغاز کند. آموزش عملی هم در فوریه در قطر انجام می‌شود. راهکارهای مقدماتی را هم با رئیس فیفا انجام دادیم و قرار شد او وقتی ماه آینده به ایران می‌آید به راهکاری برسیم.

وی در خصوص شایعات جدایی دراگان اسکوچیچ از تیم ملی گفت: نمی‌دانم این خبرها از کجا می‌آید ولی کادر فنی کارش را با قدرت انجام می‌دهد. تمام تمرکز ما روی بازی‌های بهمن ماه و صعود به جام جهانی است.

عزیزی خادم ادامه داد: ماه بعد شاید سریع‌ترین صعود ایران در تاریخ و حتی سریع‌ترین صعود در آسیا رقم بخورد. تا امروز که با شما صحبت می‌کنیم بنایی نداریم و روابطی که امروز داریم کاملاً مبتنی بر همکاری و دلسوزی است ضمن آنکه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا برای قرعه کشی جام جهانی در فروردین برنامه بریزیم.

وی ابراز داشت: حتی اگر دقت کرده باشید من این مربی را با خودم به قطر بردم. اینها مسائلی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود و گمانه‌زنی هایی صورت می‌گیرد ولی او کارش را با قدرت انجام می‌دهد. این همگرایی در فوتبال ایران از نوع خودش کم نظیر و مثال‌زدنی است. این یکدلی و شهامت و کنار هم قرار گرفتن به زعم من در فوتبال ملی کم نظیر است. مطمئناً این موضوع بر آمده از دعای خیر مردم ایران است.ان‌شاالله تیم ما با رفتن به جام جهانی قلب مردم را خوشحال کند.

منبع : مهر