شعبانی‌بهار: کمانداران قطعا در قونیه و هانگژو مدال‌آور می‌شوند

شعبانی‌بهار: کمانداران قطعا در قونیه و هانگژو مدال‌آور می‌شوند

غلامرضا شعبانی بهار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری اردوی تیم های ملی تیروکمان در هر دو بخش ریکرو و کامپوند آقایان و بانوان گفت: علاوه بر بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی و پاراآسیایی که اعزام به آنها در برنامه کمیته های المپیک و پارالمپیک است، شرکت در مسابقات دیگری را هم بر اساس تقویم جهانی مصوب کرده ایم و از جمله مسابقات سلیمانیه عراق و مسابقات کاپ جهانی در کره جنوبی، البته رقابت های دانشجویان جهان هم یکی دیگر از رویدادهای پیش روی تیروکمان است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی که از وضعیت تمرینی و آماده سازی اردونشینان داریم، نسبت به مدال آوری در این دو رویداد خوش بینی هستیم و این موضوع را در نشست های هماهنگی که با مسئولان کمیته ملی المپیک داشته ایم هم اعلام کرده ایم. البته تیروکمان سابقه ای از مدال آوری در بازی های کشورهای اسلامی ندارد. در دوره پیشین این بازی ها (باکو) که اصلا مسابقات تیروکمان برگزار نشد، در کل فقط در یکی دو دوره این بازی ها، رقابت های این رشته برگزار شده است. در هر صورت این پیش بینی را داریم که در این دوره بازی های کشورهای اسلامی صاحب مدال شویم.

رئیس فدراسیون تیروکمان تاکید کرد: در دوره پیشین بازی های آسیایی (۲۰۱۸ اندونزی) هم صاحب یک مدال برنز در بخش میکس شدیم اما تلاش و هدف این است که در این دوره بازی ها مدال های بیشتر و با رنگ بهتر به دست بیاوریم. آمادگی ملی پوشان و ارزیابی مثبت مربیان این اطمینان را به ما می دهد.

وی که ۱۸ اردیبهشت ماه دوره ریاستش در فدراسیون تیروکمان به پایان می رسد در مورد مجمع انتخاباتی این فدراسیون گفت: تاکید و اصل وزارت ورزش بر برگزاری سروقت انتخابات است. بنابراین طبق تاکیدی که خود وزارت هم مبنی بر آغاز انتخابات از ۱۸ اردیبشت ماه داشته، منتظر هستیم تا مجمع فدراسیون در این زمان تشکیل شود و انتخابات به موقع برگزار شود.

شعبانی بهار در مورد تایید صلاحیت کاندیداها و اینکه آیا نتیجه آن اعلام شده است، گفت: از این موضوع اطلاعی نداریم چون اطلاع رسانی در مورد آن انجام نشده است. فقط اینکه می دانم پروسه های لازم برای تشکیل مجمع در حال پیگیری است. شخصا هم مشتاق هستم که انتخابات بدون تاخیر برگزار شود تا در پیگیری و اجرای برنامه ها خللی وارد نشود.

منبع : مهر