شهادت شهدای حرم مطهر رضوی مشمول گذشت زمان نمی‌شود

شهادت شهدای حرم مطهر رضوی مشمول گذشت زمان نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار خانواده شهیدان اصلانی و دارایی که در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیدند، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار در روز قدس و ماه مبارک رمضان، گفت: شهدای ما همه عزیز و چراغ راه هستند منتها نوع شهادت آن‌ها متفاوت است.

رئیسی خاطر نشان کرد: نحوه شهادت شهیدان اصلانی و دارایی به گونه‌ای بود که خیلی‌ها به حال این شهدا غبطه خوردند. آنان در مکانی مقدس، روزی مقدس و با زبان روزه به شهادت رسیدند و سعادت داشتند که به این شکل شهید شدند.

رئیسی ضمن آرزوی سلامتی برای حجت‌الاسلام پاکدامن که در این حادثه جانباز شده است، تصریح کرد: شهادت شهیدان اصلانی و دارایی هیچ وقت از یادها نمی‌رود و از آن شهادت‌هایی است که مشمول گذشت زمان نمی‌شود.

رئیسی با بیان اینکه شقاوت قاتل و این حد از حقد و کینه او نسبت به تشیع، امام رضا (ع) و روحانیت موضوع مهمی است، اظهار داشت: جریان تکفیری و داعش پشت این اتفاق بودند. علاوه بر شهادت، یک مظلومیت عمیقی در این رخداد وجود دارد که در تاریخ به هیچ عنوان فراموش نخواهد شد.

رئیسی با اشاره به لزوم شناخت جایگاه شهدای این حادثه گفت: امروز شهیدان دارایی و اصلانی به عنوان نماد خدمت به مردم و روحیه جهادی معرفی شدند. تبدیل شدن چنین چهره‌هایی به نماد، در اثر تبلیغات نیست، بلکه این شهدا با توجه به نوع فعالیت و شهادت‌شان تبدیل به نماد و الگو شده‌اند.

رئیسی با تاکید بر ضرورت معرفی شخصیت شهیدان دارایی و اصلانی به مردم گفت: نام و یاد این شهدا و سیره زندگی آنها باید ماندگار بماند تا معلوم شود چگونه رشد و پرورش پیدا کردند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه رفیع خانواده این شهدا بخصوص همسران آن‌ها اشاره کرد و گفت: شهیدان دارایی و اصلانی هم خودشان و هم خانواده‌شان در امتحان الهی نمره قبولی دریافت کردند. پاداش قبولی آنها این بود که تا آن لحظه‌ای که کارد و خنجر دشمن به قلب و وجودشان اصابت کرد، در سنگر دین‌مداری و ولایت‌مداری و خداخواهی قرار داشتند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جامعه ما نیازمند چنین نمادهایی است، تصریح کرد: آزمون و امتحان مسئولین در قبال این شهدا این است که تا چه میزان بتوانند پاسدار حرمت خون مطهر شهدا باشند و در ادامه این مسیر و راه نورانی حرکت کنند.

رئیسی با اشاره به فعالیت‌های جهادی در مسجد سیدی مشهد که با محوریت تلاش‌های شهید اصلانی انجام می‌شد، گفت: مسجد سیدی باید پایگاه حرکت‌های جهادی باقی بماند و برنامه خدمت‌رسانی و جهادی این شهیدان دنبال شود و مسئولین استان نیز در این زمینه کمک کنند. با رفتن این شهدا نباید خلائی در خدمت‌رسانی به مناطق حاشیه‌نشین مشهد احساس شود، بلکه باید بیش از پیش در این زمینه فعال بود.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب همانگونه که شهید سلیمانی تاثیر بیشتری از سردار سلیمانی دارد، این شهدا نیز بیش از گذشته تاثیرگذار خواهند بود.

رئیسی فعالیت خیرین را یکی از جلوه‌های مردمی کردن دولت دانست و اظهار داشت: دولت به خیرین برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم کمک خواهد کرد.

منبع : مهر