شهید سلیمانی مرد میدان اما اهل مذاکره بود

شهید سلیمانی مرد میدان اما اهل مذاکره بود

به گزارش خبرگزاری مهر،  ویژه برنامه «مقام حماسه» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شامگاه امروز چهارشنبه هشتم آذر 1400 در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم با اجرای ارکستر سمفونیک صدا و سیما همراه بود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه شهید سلیمانی تا آخر مردمی ماند و همراه مردم مجاهدت کرد، گفت: ایشان با مردم مظلوم از مظلومان دفاع کرد.

وی افزود: امت اسلامی و ایران، سرداری را از دست داد که به او نیاز داشت و جای او در میان همه ما خالی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی و مکتب حضرت امام (ره) فرصتی را فراهم کرد که استعدادهای چنین سرداری از منطقه‌ای محروم و خانواده‌ای کشاورززاده در دوران دفاع مقدس شکوفا شود و امروز این درخت تنونمند در جهان اسلام اثرگذار باشد.

قالیباف با بیان اینکه عزت و افتخارآفرینی را در دفاع از مظلومان دیدیم، افزود: چون شهادت هنر مردان خداست و انصافاً شهید سلیمانی یک هنرمند بود و به دور از هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی، ۴۰ سال برای کشور، ملت، دفاع از مظلومان، عزت مسلمین و احیای اسلام عزیز بی‌وقفه مجاهدت کرد.

وی گفت: برای جهاد و مرد میدان بودن لحظه‌ای به خود تردید راه نداد و در سخت‌ترین لحظات درگیری در اوج آرامش بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهید سلیمانی غیر از خدا از هیچ کس نترسید و در لحظاتی که هر لحظه به مرگ نزدیک بود با آرامش بهترین تصمیم‌ها را می‌گرفت.

قالیباف گفت: شهید سلیمانی جمع اضداد بود و غضب او از دل رحمت بلند می‌شد، منتقم، اما اهل گذشت و مرد میدان و مبارزه، اما اهل مذاکره بود.

وی افزود: شهید سلیمانی مهربان و مظلوم، اما مقتدر و شجاعت او همراه با عقلانیت و تدبیر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهید همه زندگی‌اش را وقف عزت کشور و امت اسلامی کرد، گفت: شهید سلیمانی یک انقلابی به تمام معنا بود که عقل و عدل در او وجود داشت.
شهید سلیمانی مرد میدان اما اهل مذاکره بود

وی در این مراسم، از هنرمندانی که در راه اعتلای هنر مقاومت به ویژه موسیقی و شعر موجب ماندگاری رشادت‌های شهیدان به ویژه شهید سلیمانی تلاش کردند، قدردانی کرد و افزود: این هنرمندان سرمایه‌های کشور هستند و باید راه پیشرفت آن‌ها را فراهم کرد.

در این مراسم با عنوان سردار دل‌ها، سمفونی «سرباز» اجرا شد که ملودی این اثر را آرمان مهربان برای گروه کُر مرکز موسیقی صدا و سیما نوشته و اشعار آن را علی محمد مؤدب شاعر معاصر سروده است.

منبع : مهر