شورای عالی ورزش می‌تواند اعتماد به نفس را به ورزش کشور بازگرداند

شورای عالی ورزش می‌تواند اعتماد به نفس را به ورزش کشور بازگرداند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی در نشست کمیسیون دائمی شورای عالی ورزش و تربیت‌بدنی کشور که امروز به میزبانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به اهمیت نشست شورای عالی ورزش اظهار داشت: امیدوارم که نتایج این جلسه به خیر و صلاح ورزش کشور باشد و شاهد انسجام و وحدت رویه بیش از پیش در ورزش باشیم.

وی افزود: در هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش معمولا اینگونه عمل می‌شود که همه کشورها دارای خط مشی هستند. برخی‌ کشورها معتقدند که رویکرد توسعه ورزش همگانی دنبال شود چراکه کاهش هزینه درمان را درپی خواهد داشت و در کنار آن باعث سلامتی، تندرستی و بالا رفتن روحیه افراد جامعه می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از دیگر نکات برجسته درخصوص توسعه ورزش همگانی بحث توسعه اشتغال و مسائل اقتصادی است و اینکه بدن سالم باعث خواهد شد که راندمان کار بالا رود. در جوامع بشری از زوایای مختلف به ورزش نگاه می‌کنند و همه دارای خط مشی هستند.

دکتر سجادی خاطرنشان ساخت: کشور چین وقتی برای برگزاری المپیک دورخیز کرد از چند سال قبل رویکرد خود را از ورزش همگانی به ورزش قهرمانی تغییر دارد و توانست در جایگاه نخست مدال‌آوری بالاتر از آمریکا قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم مشارکت دستگاه‌های مختلف برای توسعه ورزش در کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نیروهای مسلح، ورزش کارگری و شهرداری‌ها هر کدام وظایفی برعهده دارند و تکالیف مشخص شده است. به یک انسجام و وحدت رویه نیاز داریم که به هدف مورد نظر برسیم که در هر نقطه از کشور شاهد توسعه ورزش باشیم.

دکتر سجادی همچنین درخصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه ورزش کشور تصریح کرد: بیش از ۲۱ هزار رویداد ورزشی در کشور در هفته تربیت‌بدنی برگزار شد که شامل بخش‌های قهرمانی، همگانی، بومی و محلی و ورزش بانوان می‌شود. همچنین هفت هزار رویداد با تم نوروزی برگزار شد. قدردان همه این زحمات هستیم ولی باید درنظر داشته باشیم که این تعداد از برنامه‌ها ما را می‌تواند به هدف اصلی که درنظر داریم برساند.

وی ادامه داد: باید با استفاده از حداقل‌ها اتفاقات بیشتری را در توسعه ورزش رقم بزنیم. حضور همه معاونین وزارت ورزش در این نشست نشان می‌دهد که کار برای ما جدی است. هر سازمانی که برای توسعه ورزش زحمت می‌کشد برای تحقق اهداف شورای عالی ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وظایف شورای عالی ورزش گفت: بازنگری اساسنامه فدراسیون‌ها یکی از کارهایی است که می‌تواند جزو اقدامات شورای عالی ورزش باشد. یکی از اتفاقاتی که افتاده در اساسنامه همه فدراسیون‌ها به یک شکل دیده شده‌اند و همین امر مشکل‌ساز شده است.

وی افزود: شورای عالی ورزش باید اعتماد به نفس را به ورزش کشور بازگرداند. یکسری تصمیمات در دو دهه گذشته برای حوزه ورزش گرفته شده که منجر به اتفاقات خوبی نبوده است. در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ما به عنوان ناظر فقط حضور داریم و این درحالی است که همه امکانات و منابع را وزارت ورزش در اختیار فدراسیون فوتبال می‌گذارد.

دکتر سجادی ادامه داد: امیدوارم که بحث اساسنامه فدراسیون‌ها از اولویت‌های شورای عالی ورزش باشد و انجمن‌ها نیز به طور ویژه دیده شوند چون برخی از انجمن‌ها قابلیت فدراسیون شدن را دارند.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب نیز یکی از مباحثی است که نیاز است در شورای عالی مورد بازنگری قرار بگیرد. به طور مثال با توجه به اینکه بانوان در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند نیاز است که این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما بیش از هزار بازی بومی و محلی در کشور داریم که باید شورای عالی ورزش ترتیبی را اتخاذ کند که این بازی‌ها همگی ثبت شوند. وقتی ورزش پهلوانی را به ثبت رساندیم باید بعد از آن فرهنگ پهلوانی نیز به ثبت می‌رسید که کشور همسایه این اقدام را انجام داد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: موضوع تهیه مسکن برای قهرمانان و رسیدگی به پروژه‌های نیمه تمام از دیگر مسائلی است که قابلیت پیگیری در شورای عالی ورزش دارد. برای تکمیل پروژه‌های ورزشی کشور نیاز به ۵۰ همت داریم و باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی در راستای تکمیل این پروژه‌ها تلاش کنیم.