شکار مسافران در نزدیکی پایانه‌ها توسط پرایدسواران زورگیر

شکار مسافران در نزدیکی پایانه‌ها توسط پرایدسواران زورگیر

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ صبح امروز دستاوردهای حاصل از اجرای مشترک طرح کاشف پلیس آگاهی و طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت در حضور سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت به نمایش گذاشته شد.

رحیمی در حاشیه بازدید از دستاوردهای حاصل از اجرای این دو طرح از دستگیری هزار و ۲۶۵ نفر از سارقان و مالخران خبر داد و گفت: در طرح کاشف حدود ۱۰ قبضه سلاح گرم از ۸۶ باند سارقان و قاتلان، آدم ربایان، جاعلان، کلاهبرداران و محکومان فراری کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: چهار قبضه سلاح نیز در طرح رعد کشف شد که همگی توسط سارقان برای اعمال مجرمانه و مسلحانه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

قتل در حین سرقت توسط اعضای باند مخوف

وی همچنین از شناسایی و دستگیری باند مخوف پنج نفره سارقان مسلح کارگاه‌ها و گاراژها خبر داد و گفت: این باند که از سارقان سابقه دار تهران بودند، تلاش می‌کردند که لوازم گران بهای خودرو و موتورسیکلت را سرقت کنند و در مجموع از این باند سه قبضه سلاح کشف شد و تا این لحظه به یک فقره قتل و ۱۳ فقره سرقت مسلحانه اعتراف کردند.

سرقت مسلحانه در پوشش مسافرکش

از جمله باندهای تبهکاری در که در جریان اجرای طرح رعد پلیس پیشگیری منهدم شد، باند سه نفره سرقت مسلحانه است که تحت پوشش مسافرکش فعالیت می‌کردند.

سرهنگ صادق ضرونی، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح اقدامات مجرمانه اعضای این باند گفت: سه نفر سارق زورگیر که تحت عنوان مسافرکش با خودروی پراید اطراف ترمینال‌ها طعمه‌های خود را شناسایی می‌کردند و پس از اینکه مسافران را سوار می‌کردند، اقدام به زورگیری از اشخاص می‌کردند، دستگیر شدند.

شکار مسافران در نزدیکی پایانه‌ها توسط پرایدسواران زورگیر

ضرب و جرح دانشجوی مسافر با چاقویی

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در یکی از موارد، دانشجویی که قصد داشت از ترمینال شرق به ترمینال جنوب برود، سوار خودروی این افراد شد و بعد از طی مسافتی در حدود دو تا سه کیلومتر سرنشین عقب اقدام به گرفتن گردن این فرد کرد و نسبت به ضرب و جرح وی با استفاده از چاقو اقدام کردند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند همگی سابقه‌دار هستند، عنوان کرد: اعضای این باند اقدام به سرقت کیف، گوشی و ساعت مچی شاکی کردند و از وی درخواست پول کردند.

ضرونی با بیان اینکه اعضای این باند شش شاکی دارند، تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح‌های انتظامی، به محض اینکه همکاران متوجه ماجرا می‌شوند، بلافاصله نسبت به دستگیری اعضای این باند اقدام کردند که دو نفر دستگیر شدند و نفر سوم متواری شد که به‌زودی دستگیر خواهد شد.

انهدام باند قاپ‌زنی شمال شهر

از دیگر باندهایی که در جریان اجرای طرح رعد پلیس پیشگیری منهدم شد، باند پنج نفره قاپ‌زنی بود که یکی از اعضای آن ۱۱ روز قبل از زندان به‌دلیل ارتکاب جرمی مشابه با قید وثیقه آزاد شده بود!

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در همین زمینه گفت: این باند پنج نفره در حوزه قاپ‌زنی و در محدوده شمال و مرکز شهر فعالیت داشتند که با اقدامات انتظامی لازم شناسایی و دستگیر شدند.

شکار مسافران در نزدیکی پایانه‌ها توسط پرایدسواران زورگیر

وی با اشاره به سابقه‌دار بودن سه نفر از اعضای این باند، گفت: یکی از متهمان این باند که پیش‌تر به جرم قاپ‌زنی دستگیر و زندانی شده بود، ۱۱ روز قبل از زندان با قید وثیقه آزاد شد؛ اما مجدداً اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفت.

ضرونی گفت: اعضای این باند ۳۴ نفر شاکی دارند.

گفت‌وگو با سارقی که ۱۱ روز است از زندان آزاد شده

متهم این باند که ۱۱ روز قبل از زندان آزاد شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر و در خصوص علت زندانی شدن خود گفت: ۲۱ سال دارم و چون مظنون به سرقت بودم، به زندان افتادم.

وی در خصوص علت ارتکاب مجدد وی به سرقت عنوان کرد: اشتباه کردم. دیگر تکرار نمی‌کنم.