شیوه جدید مسابقات جهانی به ضرر تیم ملی تنیس روی میز بانوان است

شیوه جدید مسابقات جهانی به ضرر تیم ملی تنیس روی میز بانوان است

حمیده ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در حال پیگیری است، گفت: بعد از بازی های کشورهای اسلامی به خاطر حضور ملی پوشان در لیگ باشگاهی عراق و پروتور چک مدتی تمرینات را تعطیل کردیم اما از سه روز پیش مجدد اردو را از سر گرفتیم تا در فاصله زمانی باقی مانده تا مسابقات جهانی روند آماده سازی را دنبال کنیم.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی تنیس روی میز ۴ مهرماه عازم محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در چین می شود به تغییر شیوه برگزاری رقابت ها اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات امسال برای نخستین بار با شیوه ای جدید برگزار می شود. تا پیش از این رقابت ها به صورت دسته ای برگزار می شود. تنیس روی میز ایران هم در دسته سوم مسابقات جهانی حضور داشت اما موفق به صعود به دسته دوم شد و در این دسته ماندگار شد. برای دوره جدید اما این دسته بندی تیم ها برداشته شده است. شرکت کنندگان بر اساس سیدبندی، قرعه کشی می شوند و دیدارهای شان را به صورت دوره ای آغاز می کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان تصریح کرد: هنوز دقیق مشخص نیست که بعد از دیدارهای دوره ای، رقابت تیم ها به چه صورت دنبال می شود اما احتمالا حذفی خواهد بود. در صورت این شیوه جدید کار را برای تنیس روی میز بانوان ایران سخت تر می کند. با شرایط جدید ما به عنوان سید آخر مسابقات باید با تیم هایی رقابت کنیم که سید بالاتر از ما هستند در حالیکه پیش از این در دسته دوم با تیم هایی رقابت می کردیم که هم سطح خودمان بودند یا کمی بالاتر و پایین تر قرار داشتند.

ایرانمنش با تاکید بر اینکه همین مسئله کار را برای رقابت در این دوره مسابقات قهرمانی جهان سخت تر از همیشه می کند، خاطرنشان کرد: محدودیت اعمال شده برای حضور تیم ها و اینکه هر تیمی نمی تواند در مسابقات شرکت داشته باشد هم گویای بالا رفتن سطح رویداد و سخت تر شدن آن است. در ادوار گذشته در هر دسته بیش از ۲۰ تیم با هم رقابت می کردند اما حالا در محموع ۳۱ تیم در مسابقات شرکت دارند.

وی ادامه داد: اگر در این میان تیم هایی مانند چین و ژاپن با ما همگروه شوند که کار خیلی برای مان سخت خواهد شد. در واقع در این دوره مسابقات قهرمانی جهان با تیم های برابر رقابت نمی کنیم اما با همه اینها خودمان را آماده می کنیم که با بهترین شرایط در مسابقات شرکت داشته باشیم. با انگیزه خوب می رویم تا نتیجه خوب بگیریم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در پاسخ به این پرسش که «شرایط آمادگی ملی پوشان به چه صورت است؟»، گفت: نسبتا خوب است. باید این را در نظر داشت که شرایط اقتصادی برای ما مناسب نسبت به خیلی دیگر از کشورها مناسب نیست و به همین دلیل در خیلی از پروتورها و مسابقات که می تواند حکم آماده سازی برای مان داشته باشد، شرکت نمی کنیم. برای همین رقابت های قهرمانی جهان در واقع بازی های کشورهای اسلامی مهمترین و بزرگ ترین تدارکات مان محسوب می شود. از این پس با روزی دو جلسه تمرین و بدون اعزام برون مرزی دیگر باید برای مسابقات جهانی آماده شویم.

وی با یادآوری مدال طلا تیمی و نقره انفرادی که ملی پوشان تنیس روی میز بانوان در بازی های کشورهای اسلامی کسب کردند، تاکید کرد: همین نتیجه و عملکردی که بازیکنان در قونیه داشتند انگیزه و امیدمان را برای مسابقات جهانی بیشتر کرده است. در قونیه ملی پوشان به خصوص در رقابت با ترکیه که رنکینگ تیمی و انفرادی بازیکنانش از ایران بالاتر بود خیلی خوب کار کردند.

ایرانمنش با یادآوری اینکه این دوره مسابقات قهرمانی جهان در بخش تیمی برگزار می شود و ندا شهسواری، مهشید اشتری، پریناز حاجیلو، شیما صفایی و الینا رحیمی هم ترکیب تیم اعزامی هستند، گفت: بعد از قرعه کشی مسابقات و مشخص شدن حریفان در مورد ترکیب اصلی و سه نفره تیم برای هر دیدار تصمیم گیری می شود.

منبع : مهر