صحت‌سنجی ادعای خلاف دستورالعمل عضو شورای شهر تهران

صحت‌سنجی ادعای خلاف دستورالعمل عضو شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۰ آبان ماه بود که یکی از اعضای شورای شهر تهران در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها مدعی شد که مواد غذایی که در سوله‌های بحران پایتخت نگهداری می‌شود، تاریخ گذشته و فاسد است.

طرح این ادعا با توجه به پتانسیل حادثه‌پذیری تهران با ابراز نگرانی از سوی شهروندان در فضای مجازی مواجه شد.

این موضوع به‌قدری اهمیت پیدا کرد که علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم دوازدهمین شنبه امید و افتخار و در جمع خبرنگاران به آن واکنش نشان داد و گفت: در سوله‌های مدیریت بحران مواد غذایی نگهداری نمی‌شود؛ بلکه در این سوله‌ها اره، تیشه، موتور برق، بیل و چادر و مواد امداد اولیه هست و چیز دیگری وجود ندارد.

احمد صادقی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر و پیرامون سوله‌های مدیریت بحران و شائبه‌هایی که درباره نگهداری مواد غذایی فاسد در آن مطرح شده است، گفت: به هیچ وجه در سوله‌های مدیریت بحران مواد غذایی و خوراکی نگهداری نمی‌شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حتی در سال‌های پیش که بنده رئیس سازمان مدیریت بحران بودم هم مواد خوراکی در سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران نگهداری نمی‌شد.

وی افزود: مسئولیت نگهداری مواد غذایی با جمعیت هلال احمر است و هلال احمر مواد غذایی را در انبار خود دپو می‌کند و اقلامی مثل اقلام نجات و تجهیزات آب گرفتگی و روشنایی توسط سازمان مدیریت بحران در سوله‌ها نگهداری می‌شود.

صادقی در پایان تصریح کرد: طبق دستور العمل نگهداری و دپوی وسایل فنی برای موقعیت بحران اقلام مواد غذایی به هیچ عنوان در بین مواد ذکر شده وجود ندارد.

صادقی به‌عنوان رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در حالی بر عدم نگهداری مواد غذایی در سوله‌های مدیریت بحران تاکید کرد که پیش‌تر یکی از اعضای شورای شهر تهران مدعی نگهداری مواد غذایی فاسد در این سوله‌ها شده بود و با توجه به واکنش شهردار تهران و رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نسبت به این ادعا، جای تأمل دارد که عضو مورد اشاره شورای شهر با استفاده از شخصیت حقوقی خود، چگونه به خود اجازه بیان مطالب به‌دور از حقیقت و خلاف واقع که سبب بروز نگرانی در شهروندان می‌شود، را می‌دهد؟

منبع : مهر