صدور برگ خروج و گذر موقت برای دارندگان بلیت/ خروج ۳ میلیون زائر

صدور برگ خروج و گذر موقت برای دارندگان بلیت/ خروج ۳ میلیون زائر

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به وضعیت مرزهای کشور گفت: خوشبختانه تمامی مرزها وضعیت روان دارند و مشکلی خاص در آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا ساعت ۱۱ و نیم امروز، حدود ۳ میلیون زائر از کشور خارج شده اند و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشتند و موج بازگشت زائران آغاز شده است همچنین در برخی از مرزها تعداد نفراتی که در حال بازگشت هستند بیشتر از افرادی است که در حال عزیمت هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه تا به این ساعت هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم و نخواهیم داشت اظهار کرد: وضعیت سلامت زائران مناسب است البته ازدحام و گرمای هوا وجود دارد و این موارد زائران را اذیت می‌کند اما با عشق به امام حسین قابل حل است.

اشتری درباره عدم صدور گذر موقت و برگ خروج گفت: آن دسته از زائرانی که بلیت تهیه کرده‌اند یا آنهایی که با خانواده‌هایشان فاصله دارند و اعضای خانواده آنها برگ موقت دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز و در دست داشتن بلیت، برگ موقت اربعین را دریافت کنند و تا هر زمان که این عزیزان وجود داشته باشند ما پاسخگوی آنها خواهیم بود البته گذرنامه نیز با چند روز فاصله به دستشان خواهد رسید اما برگ موقت و تمدید در صورت تهیه بلیت و اضطرار حتماً به زائران تحویل خواهد داده شد.

وی با اشاره به زائرانی که در حال بازگشت به کشور هستند گفت: اکنون از تمام مرزهای کشور ورود به ایران انجام می‌شود و حتماً افرادی که از خودروی شخصی استفاده کرده‌اند توجه داشته باشند که در حالت خستگی رانندگی نکنند برخی از جاده‌ها دارای ترافیک هستند و رانندگان هوشیار باشند.

منبع : مهر