صدور کیفرخواست متهمان پرونده قاچاق مرغ در مرز شلمچه

صدور کیفرخواست متهمان پرونده قاچاق مرغ در مرز شلمچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: اواخر فروردین ماه سال جاری یک محموله مرغ منجمد قاچاق که در حال بارگیری برای خروج از کشور بود، در مرز شلمچه توسط نیروهای مرزبانی خرمشهر کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از کشف این محموله، تحقیقات قضائی در راستای تعقیب عوامل دخیل در بزه، آغاز شده و متهمان با صدور قرار تأمین کیفری مناسب روانه زندان شدند.

دهقانی گفت: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با دستور مقامات قضائی شهرستان خرمشهر، محموله مکشوفه با نرخ مصوب دولتی بین مردم توزیع و وارد چرخه مصرف داخلی شد و وجه حاصل از فروش آن تا تعیین تکلیف نهایی پرونده به حساب اعلامی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی واریز شد.

دهقانی گفت: در کمتر از یک ماه با شناسایی و بازداشت ۱۰ متهم این پرونده که از استان‌های مختلف و اتباع بیگانه هستند، کیفرخواست در مورد ۱۳ نفر از متهمان این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب خرمشهر به اتهام قاچاق سازمان یافته صادر شد.

وی با بیان اینکه پرونده برای رسیدگی و صدور حکم مقتضی به دادگاه ذی‌صلاح ارجاع شده است، تصریح کرد: پرونده در خصوص عوامل دیگر دخیل در جرم مفتوح است.

رئیس کل دادگستری خوزستان، ارزش ریالی محموله قاچاق را ۵۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: با توجه به نیاز داخلی به این کالا و ضرورت توزیع متناسب با نیاز در کشور برای رفاه حال مردم، متهمان با سوءاستفاده از این موضوع قصد داشتند این کالا را پس از قاچاق به کشور همسایه، به چندین برابر قیمت به فروش برسانند که با ورود به‌موقع مرزبانی استان ناکام ماندند.