صعود پورشیب، اباذری، حیدری و مسکینی به فینال/ قهرمانی قطعی شد

صعود پورشیب، اباذری، حیدری و مسکینی به فینال/ قهرمانی قطعی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که با حضور نزدیک به ۴۵۷ کاراته کا از ۲۳ کشور به میزبانی قزاقستان در آلماتی جریان دارد، سه عضو تیم کاراته مردان ایران و یک عضو تیم بانوان با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی راه پیدا کردند و شش کاراته کا نیز باید برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی به مصاف رقبای خود بروند.

ذبیح الله پورشیب سرگروه تیم ملی ایران کار خود را برتری ۲ بر صفر مقابل «جانیئوک» از کره جنوبی در وزن ۸۴- کیلوگرم آغاز کرد و در ادامه و در هانتی مقابل «اناس بشارت» از فلسطین به برتری رسید و سپس با پیروزی ۴ بر ۲ مقابل «ما زن الدوگایل» از عربستان راهی دیدار پایانی شد تا برای کسب مدال طلا فردا به مصاف «شیمادا» از ژاپن خواهد رفت.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، علی مسکینی در بازی نخست با نتیجه ۳ بر ۲ «بدر الوتایی» از عربستان را شکست داد و در ادامه با نتایج مشابه ۴ بر ۲ مقابل «سانکار هاری» از مالزی و «رافائل آکپاروف» به دیدار پایانی راه یافت تا برای کسب مدال به مصاف «عبدالله حامد» از اردن بورد.

صالح اباذری نماینده سنگین وزن ایران در وزن ۸۴+ کیلوگرم کار خود را با برتری ۷ بر صفر برابر «منگلی بین» از کامبوج اغاز کرد و سپس «اوتمان ماجد» از عراق و «سلیمان المولا» از امارات را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. وی در مبارزه پایانی «طارق حمدی» نایب قهرمانی المپیک از عربستان خواهد رفت.

مبینا حیدری که روز گذشته در رده سنی زیر ۲۱ سال به مدال طلا دست پیدا کرده بود، در رده بزرگسالان و در وزن ۶۸- کیلوگرم هم به فینال رسید. وی دور نخست «لی وونگ چوک» از هنگ کنگ را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو برداشت و در بازی دوم برابر «آسل کانای» از قزاقستا ۱۰ بر ۲ به پیروزی دست یافت و در ادامه با برتری ۲ بر صفر مقابل «فاطما خاسیف» از امارات راهی فینال شد. حیدری در مبارزه پایانی باید با «کایو سومیا» از ژاپن مبارزه کند.

پوریا اقدسی در وزن ۵۵- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری در وزن ۷۵- کیلوگرم، سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم، طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم و لیلا برجعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم نیز در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز تلاش خواهند کرد.

سد علی کریمی هم از دور مسابقات خارج شد.

تیم ملی کاراته ایران با ۲۶ مدال طلا، نقره و برنز در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد و با توجه به صعود تیم ملی کاتا و چهار نماینده ایران کومیته کشورمان به دیدار پایانی و مسابقات کومیته تیمی که در حال برگزاری است، قهرمانی کاروان اعزامی ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا در مجموع همه رده‌های سنی قطعی شده است.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذرماه آغاز شده و فردا چهارشنبه اول دی‌ماه به پایان می‌رسد.

منبع : مهر