صعود پومسه روهای ایران به دیدار نهایی/برنامه روز دوم مسابقات

صعود پومسه روهای ایران به دیدار نهایی/برنامه روز دوم مسابقات

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور ۷۶۰ تکواندوکار از ۶۳ کشور جهان صبح امروز به میزبانی کره جنوبی در شهر «گویانگ» آغاز شد. تیم ملی ایران در روز نخست این مسابقات در دو بخش تیمی ۳ نفره و تیمی ۲ نفره رده ۱۵ تا ۱۷ سال نماینده داشت که هر دو راهی فینال این رقابت‌ها شدند.

در تیمی سه نفره، تیم ایران با ترکیب شیما نساجی، فاطمه سلمانی زاده و ساناز تقی پور با کسب رتبه نخست، از گروه خود صعود کرده و راهی مرحله نهایی شدند تا فردا جمعه دوم اردیبهشت ماه شانس خود را برای کسب مدال در جمع ۸ تیم برتر امتحان کنند. ضمن اینکه در همین روز در بخش تیمی ۲ نفره تقی پور و علیزاده نیز راهی دیدار نهایی شدند و برای کسب مدال فردا به مرحله فینال به دیدار رقبای خود می‌روند.

برنامه روز دوم مسابقات

فردا جمعه دوم اردیبهشت و در روز دوم مسابقات، یاسین زندی نماینده ایران در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال، فاطمه سلمانی زاده در بخش انفرادی و رده سنی ۱ ۵ تا ۱۷ سال، آتوسا فرهمند در بخش انفرادی و رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال، علی سلمانی، حسین بهشتی و علی نادعلی در بخش تیمی سه نفره رده سنی بالای ۳۱ سال و هادی ترکاشوند در بخش انفرادی و رده سنی بالای ۶۵ سال آقایان به میدان می‌روند.

بر همین اساس فاطمه سلمانی زاده در بخش انفرادی و رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال، در گروه ۱۷ نفره A قرار دارد و در نهایت ۹ نفر شانس صعود به مرحله بعد را پیدا می‌کنند. یاسین زندی در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال، در گروه ۴۶ نفره به صورت تک حذفی در بازی اول برابر مالزی رقابت خواهد کرد و در صورت پیروزی برابر نماینده اتریش به روی شیاپ چانگ خواهد رفت. آتوسا فرهمند نیز در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال در گروه ۲۲ نفره برابر نماینده استرالیا دیدار خواهد کرد و در صورت پیروزی برابر برنده برزیل، کنیا یا کره جنوبی رقابت می‌کند.

علی سلمانی، حسین بهشتی و علی نادعلی در بخش تیمی سه نفره رده سنی بالای ۳۱ سال نیز فردا در تگ گروه ۱۰ تیمی، با کشورهای مصر، بلغارستان، هند، کانادا، برزیل، کره جنوبی، آمریکا، اسپانیا و آلمان دیدار می‌کنند. گفتنی است اجرای سوم به ملی پوشان ایران تعلق دارد. هادی ترکاشوند در بخش انفرادی بالای ۶۵ سال خواهد بود. او در گروهی ۱۰ نفره با کشورهای آمریکا، برزیل، چین تایپه، کانادا، هلند، فرانسه، کره جنوبی، استرالیا و اسپانیا حضور دارد و ۸ نفر برتر به فینال مسابقات می‌رسند.

دوازهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان به میزبانی شهر «گویانگ» کشور کره جنوبی با حضور ۷۶۰ ورزشکار از ۶۳ کشور جریان دارد.

منبع : مهر